Архив

Mercedes обяви 2020 EQV електрическо MPV

Електрическата версия на V-клас направи дебют във ФранкфуртMercedes-Benz-EQV-2020-1024-01

След като представи Concept EQV на автомобилното изложение в Женева през март, Mercedes пусна пълни подробности за производствената версия на EQV – напълно електрически вариант на луксозния си пътнически микробус V-класа.

Превозвачът на Mercedes EQV се присъединява към всъдехода на Mercedes – EQC, в електрическата гама на немската марка и беше разкрит пред обществеността на автомобилното изложение във Франкфурт през септември, преди да бъде пуснат в продажба в началото на 2020 г. Mercedes вече предлага електрически товарен микробус eVito, по-голям модел eSprinter ще се присъедини към него по-късно през 2019 г.

Mercedes са избрали да не произвеждат хибридна (PHEV) версия на V-класа, прескачат направо към пълна електрификация. Главният инженер на компанията за микробуси със средни размери, Андреас Хаселвандър, обясни по-рано тази година, че би било „теоретично и технически възможно“ да се изгради PHEV от V-клас, но че регулациите за минимален пробег с електрическа енергия за китайския пазар ще го направят много скъп.

От EQV се очаква пробег от 252 мили от пълно зареждане, както и бързо зареждане на 100 kWh литиево-йонна батерия (с използваем капацитет от 90 kWh) от 10 до 80% капацитет за по-малко от час на заряд от 110 kW.

Mercedes-Benz-EQV-2020-1024-13Казано по друг начин, трябва да бъде възможно да се добави 60 мили пробег само за 15 минути. Зареждането напълно от домашна стена за една нощ трябва да отнеме под 13 часа.

Mercedes твърди за максимална скорост от 99 mph, но не потвърди цифрата за ускорение 0-62mph за EQV. Общият изход от електродвигателя е 201 к. с. при 362 Nm въртящ момент, като задвижващи са предните колела.

Отвън, EQV се отличава от своите V-Class братя по „решетката“ с черен панел с хромирани перки, леки 18-цолови алуминиеви джанти и „EQV4 означение непосредствено до огледалата на вратата.

На различни пазари ще се предлагат различни конфигурации за сядане, от шестместен VIP транспортер до седемместен семеен автомобил и осемместен микробус, както и две различни дължини на междуосието (3,2 или 3,4 метра).

Батериите на EQV са монтирани под пода, което означава, че вътрешното пространство и оформлението са непроменени в сравнение с конвенционалните дизелови V-клас модели.

10-инчов сензорен екран дава достъп до най-новата версия на информационно-развлекателния софтуер на Mercedes ‘MBUX, Mercedes-Benz-EQV-2020-1024-11който показва информация за тока, енергийния поток и консумация на енергия, както и различните режими на шофиране на автомобила.

Присъства и функция за гласово командване, за първи път наблюдавана в най-новия Mercedes A-Class, активирана с надпис „Здравей Мерцедес“. Това може да се използва за извършване на много функции, включително определяне на дестинация, извършване на телефонен разговор, избор на музика, настройка на климатичния контрол и настройка на осветлението на интериора.

В движение се използва система за възстановяване на спирачната енергия, за да поддържа заряда към батерията на EQV и по този начин да увеличи максимално обхвата си на електрическо шофиране. Шофьорите могат да регулират силата на този регенеративен ефект, използвайки гребла зад волана, като най-силната настройка позволява „шофиране с единичен педал“, където забавящият ефект на свалянето на газта е достатъчен, за да спре автомобила до пълна спирка, без да се докосва спирачката.

Функцията „ECO Assistant“ извлича данни от навигационната система, разпознаването на пътни знаци и радарите за безопасност и системите за камера, за да настрои автоматично най-ефективно ниво на регенеративно спиране.