Архив

Хамбург ще тества eCitaro с разширител на горивни клетки

С горивната клетка като разширител на обхвата се очаква eCitaro да изминава до 400 км70856404_3033218733360110_6215970210311045120_n

Хамбург ще бъде първият град, който ще изпробва Mercedes eCitaro с разширител на гамата. Компанията за обществен транспорт Hamburger Hochbahn ще закупи 530 електрически автобуса между 2021 и 2025 г. Също така задвижването с водород ще бъде в светлината на прожекторите. От 2021 г. операторът ще тества новото превозно средство в съчленена версия.

„Щом нашият партньор Daimler или други производители на автобуси започнат масово производство на електрически автобуси с горивни клетки в допълнение към акумулаторните автобуси, ние също ще ги тестваме за редовно обслужване“, каза Хенрик Фолк, изпълнителен директор на Hamburger Hochbahn, по отношение на търга за 530 електрически автобуса, както се съобщава на Electrive. Писмото за намерение между превозвача и производителя беше подписано наскоро от Хенрик Фолк, председател на борда на Hamburger Hochbahn AG и Тил Обервердер, ръководител на Daimler Buss.

Както вече беше обявено, електробусът Mercedes eCitaro ще бъде оборудван от следващата година с ново поколение батерии (твърди батерии), което се очаква да доведе до значително увеличаване на капацитета и следователно на пробега. Тогава ще има и съчленена версия eCitaro G. Следващата стъпка ще бъде eCitaro G с горивна клетка като разширител на обхвата.

Разширителят на гамата от горивни клетки, в плановете на Daimler, ще позволи на eCitaro да изпълни почти 100 процента от всички изисквания за градските автобуси. Тази технология елиминира необходимостта от междинно зареждане и сложната инфраструктура, необходима за нея в почти всички случаи: eCitaro ще може да замени градските автобуси с двигател с горене на практика едно към едно, твърди Daimler.

С горивната клетка като разширител на обхвата се очаква eCitaro да постигне, според Daimler, обхват до 400 км в зависимост от конфигурацията и оборудването на автомобила.

Хенрик Фолк, председател на Управителния съвет на Hamburger Hochbahn AG каза: „Предвиждаме редица предимства, които да възникнат от новата разработка на горивната клетка, базирана на чисто електрическото превозно средство, особено когато става въпрос за по-големи обхвати. И след световната премиера на електрическия автобус в Хамбург, пускането през 2021 г. на тази най-нова разработка в Хамбург подчертава нашата пионерска роля в експлоатацията на автобуси без емисии. Сега всичко е в това да изкараме тези превозни средства по нашите пътища възможно най-бързо“. Действително, Mercedes достави първия изцяло електрически eCitaro на Hamburger Hochbahn през ноември 2018 г. Това беше част от поръчка за 20 eCitaro. За 2020 г. Hamburger Hochbahn вече е поръчал още 25 eCitaro.

С около хиляда градски автобуси Hamburger Hochbahn оперира 113 линии с 1353 спирки. Тези автобуси превозват около 214 милиона пътници годишно. Тясното сътрудничество между Mercedes и Hamburger Hochbahn има дълга традиция. През 1997 г. компанията от Хамбург е сред първите клиенти на автобуси Citaro от първо поколение. Оттогава Mercedes-Benz е доставил над 1500 автобуса на Citaro и CapaCity на компанията.

Тил Обервердер, ръководител на Daimler Buss, заяви: „Вече реализирахме много амбициозни проекти с Hamburger Hochbahn AG. И eCitaro G с горивна клетка с разширяване на обхвата е една от решаващите стъпки към пътя към местния парк без емисии и изключително тих обществен транспорт с градски автобуси.“