Skoda придава на новата Octavia по-емоционална привлекателност
Новият модел ще бъде правен на MQB архитектурата на VW Group
Скиците на предстоящия хечбек Octavia показват актуализация на дизайнерския език на Skoda с изразени нагъвания на тялото, по-дебел ръб на решетката и по-сложна структура към предния край.
Новата Octavia на Skoda е създадена, за да й придаде много по-„емоционална“ привлекателност в сравнение с изходящия модел, според чешкия автомобилен производител.
Скици, придаващи представа за новия компактен автомобил, бяха пуснати от дъщерното дружество на Volkswagen Group преди планираното разкриване на Octavia през ноември. Автомобилът е най-продаваният Skoda.
Отзад задните светлини се простират върху люка, като придават по-изискан вид, който прави по-силна визуална връзка с по-големия брат на Octavia – Superb.
Skoda се върна обратно към единични фарове, след като ги раздели в настоящия модел.
„Езикът на дизайна излъчва по-емоционална привлекателност от всякога“, казва Skoda в изявление.
Новият автомобил ще се предлага както в комби, така и в хечбек. Очаква се съставът на силовите агрегати да включва за първи път хибриден вариант с плъгини, както и бензинови и дизелови версии. По-бързата версия на RS (vRS във Великобритания) също може да се върне.
Octavia беше най-продаваната в гамата на Skoda през първите девет месеца на годината, което представлява почти 30 процента от доставките при 268 900. Броят намалява с 9,6 процента, отчасти заради по-слабото търсене на модели Skoda в Китай, който е най-големият единен пазар на марката, според данни на компанията.
В Европа Skoda през август продаде 156 422 Octavia, малко нагоре спрямо предходната година, според данни от JATO Dynamics. Колата беше най-продаваната в Австрия, Швейцария, Финландия, Чехия и Полша през първите осем месеца.
Силните продажби идват въпреки, че моделът наближава края на осемгодишния си моделен цикъл, модел, който Skoda следва, след като съживи името през 1996 година.
Версията на комбито беше най-продаваният вагон в Европа през първата половина на годината.
Новият модел отново ще бъде правен в завода „Млада Болеслав“ на Skoda на MQB архитектурата на VW Group. Очаква се автомобилът да предложи голяма част от усъвършенстваното информационно развлечение, споделено с новия VW Golf.