Toyota намалява емисиите на CO2 в нов хибрид Yaris
Миникарът е с литиево-йонна батерия
Стайлингът на новия Yaris с изпъкналите си арки на колелата и широка решетка, доминираща отпред, му придава привлекателен характер, според Toyota.
Новият хибриден Toyota Yaris сдвоява трицилиндров двигател с литиево-йонна батерия за първи път, за да намали емисиите на CO2 с повече от 20 процента в сравнение с изходящия хибрид, казва автопроизводителят.
Toyota Europe ще предложи най-новото си поколение автомобил Yaris от малък сегмент с бензинови и пълни хибридни задвижвания. Няма да има дизелова версия, както при сегашния модел.
Новият малък автомобил първоначално ще бъде пуснат само като хибрид, като бензиновите версии ще пристигнат по-късно, заяви Toyota в прессъобщение преди дни.
Подобрението с 20 процента спрямо сегашния хибрид Yaris би намалило емисиите на CO2 до 67 грама на км, което означава, че емисиите му ще са по-близки до хибрид с добавка, отколкото при стандартен пълен хибрид.
Преминаването към литий-йон от никелов метален хидрид е намалило теглото на батерията с 27 процента, заяви Toyota. Toyota не даде цифра за капацитета на батерията.
Новият Yaris е първата кола, построена на новата модулна платформа за малки автомобили на Toyota, вариант на платформата TNGA, която е в основата на новата компактна Corolla и кросоувърите CH-R, и RAV4. Новата платформа, наречена GA-B, подобрява управлението благодарение на повишената якост и по-ниския център на тежестта.
Платформата също така позволява на дизайнерите да създават визуално отличителни модели с привлекателни пропорции, казаха от Toyota.
Новият автомобил е с 5 мм по-къс от изходящия Yaris, който е с дължина 3950 мм. Новият автомобил също е с 15 мм по-нисък и с 50 мм по-широк.
Toyota силно насърчава предимствата на безопасността при новия Yaris, описвайки го като най-безопасния в своя сегмент. Компанията заяви, че е първият малък автомобил, който използва централна въздушна възглавница, която се задейства между двете предни седалки.
Оборудването за активна безопасност включва адаптивен круиз контрол, който може автоматично да спира спирачката до пълно спиране, и помощ за поддържане на лентата. И двете са стандартни.
Toyota ще продължи да строи Yaris в завода си Валенсиен в Северна Франция. Автомобилният производител е инвестирал 300 милиона евро (330 милиона долара), за да внесе платформата TNGA в завода, ход, за който Toyota заяви, че ще увеличава капацитета до 300 000 автомобила годишно. Компанията добави трета смяна във Валенсиен през 2014 г., за да доведе производството до 220 000 автомобила годишно.
Оборудването вътре в Yaris включва сензорен екран, монтиран високо на арматурното табло, и 10-инчов дисплей, който проектира информация като напътствия за сателитна навигация върху предното стъкло. Предлага се и отопляем волан.
Toyota описва материалите, използвани в интериора, като висококачествени и подчертава използването на филцово покритие на панелите на вратите.
Размерът на волана е намален леко като част от дизайнерското оформление, което Toyota нарича „очи на пътя, ръце на колелото“ заради намерението си да намали разсейването на водача.
Хибридната версия на Yaris се превърна в успешен модел за Toyota, тъй като за пръв път беше пусната в Европа през 2012 г. Почти половината от 130 967 модела Yaris, продадени през първите шест месеца на тази година в региона, са хибриди, заявиха от Toyota Europe.
Моделът има малко електрифицирани конкуренти в сегмента, но новият Yaris ще върви срещу новата Honda Jazz, която пристига догодина само като хибриден модел. Подобно на Yaris, „джазът“ ще се задвижва от 1,5-литров двигател, усилен от електрически мотор.
Доставките на хибрида Yaris ще започнат през втората половина на следващата година.
Toyota ще пусне 1,0-литрови и 1,5-литрови трицилиндрови бензинови модели на по-късна дата, но само на избрани пазари, заяви автопроизводителят, без да дава повече подробности.
Не са дадени цени.