Архив

VW Group разговаря с фирми за споделяне на електрически експертизи

Сделките за споделяне напредват

Audi планира да пусне 30 електрифицирани превозни средства до 2025 г., а две трети от тях ще бъдат изцяло електрически модели. Акумулираният от батерията Audi e-tron 55 quattro има обхват от над 400 км.

Audi планира да пусне 30 електрифицирани превозни средства до 2025 г., а две трети от тях ще бъдат изцяло електрически модели. Акумулираният от батерията Audi e-tron 55 quattro има обхват от над 400 км.

Bloomberg

Volkswagen Group води разговори с други производители за споделяне на ключовата технология, която е в основата на бъдещите електрически автомобили Porsche и Audi, тъй като се стреми да намали разходите за разработка.

„Определено има интерес“, каза на пресконференция в Мюнхен Улрих Видман, ръководител на отдела за развитие на Audi за съвместния инженерен проект.

Видман отказа да идентифицира производителите, които са проявили интерес да приемат т. нар. „основни поддръжки“ на платформата Premium Platform Electric, които се разработват от Porsche и Audi като основа за техните изцяло електрически превозни средства от 2021 г.

„Като се имат предвид огромните инвестиции в изследвания и разработки, необходими за прехода към акумулаторни електрически превозни средства, много по-малки луксозни имена могат да бъдат заинтересовани, включително Aston Martin, Maclaren и Maserati“, казва анализаторът на Bloomberg Intelligence Майкъл Дийн. „Не бихте могли да изключите BMW и Mercedes-Benz, които биха осигурили германско първокласно решение“, добави той.

VW прави безпрецедентен тласък към детрониране на Tesla като лидер на първокласни електрически автомобили, като в същото време държи в опасност традиционните конкуренти, включващи Toyota Motor и General Motors. Електрическата технология за масовия пазар на VW дебютира с хечбека ID3 на марката.

Сделките за споделяне на електрическа експертиза вече напредват, като Ford Motor Co. се съгласи по-рано тази година да използва основната платформа за електрически автомобили на VW за автомобил с голям обем в Европа. Пактът струва между 10 и 20 милиарда долара за шест години, а производителите водят преговори за добавяне на втори модел, който ще се основава на VW технологията.

Audi планира да пусне 30 електрифицирани превозни средства до 2025 г., а две трети от тях ще бъдат изцяло електрически модели. Графикът е част от усилията на най-големия приносител на печалбата на VW Group да електрифицира цялата си гама, включително компактни модели като A3.

След забавения старт на e-tron на Audi, производителят ще наблегне на платформата J1 на Porsche Taycan, за да въведе високопроизводителния e-tron GT в края на 2020 г. Q4 e на Audi -tron ще се основава на друга платформа, MEB, и ще бъде произвеждан през 2021 г. в Цвикау, Германия, заедно с ID3.