Архив

BMW забавя следващо поколение Mini поради Brexit

Възможно е да се премести производство в Холандияcc_2020mnc090027_01_640_c2k

Reuters

FRANKFURT – BMW забавя развитието на следващото си поколение Mini, тъй като се стреми да намали разходите и тъй като несигурността относно търговските отношения на Великобритания с Европейския съюз затруднява дългосрочните инвестиционни решения.

Германският автомобилен производител е разработил три поколения Mini от закупуването на марката от Rover Group през 1994 г., като запазва всяко превозно средство на пазара за около шест години.

Настоящият модел хеч, който е на пазара от 2014 г., е изграден на технологичната платформа на компанията, наречена UKL1.

„Ползването на тази платформа е удължено“, заяви говорителят на BMW Максимилиан Шоберл пред Reuters. „поради разходите и заради Brexit.“

Поради правилата срещу замърсяване и разходите вече Opel и Vauxhall се отказаха от моделите на Adam и Karl. Продажбите на Mini паднаха с 4,1 процента миналата година до 346 639 автомобила и показаха 18% спад в регистрациите през декември.

През март BMW заяви, че ще търси 12 милиарда евро  икономия на разходи и повишаване на ефективността до края на 2022 г. За постигане на целта си BMW съкращава броя на наличните комбинации от двигатели и скоростна кутия с 50 процента и намалява разходите за разработка на превозни средства ,

Новите платформи за превозни средства струват повече от 1 милиард долара разходи за изследователска и развойна дейност и се използват за около шест години, заяви Юрген Пиепер, авто анализатор в Metzler пред Reuters.

Именно поради тази причина няколко производители на автомобили се опитаха да пренесат колкото се може повече общи компоненти в превозни средства от ново поколение. Моделите Golf 7 и 8 на Volkswagen напр., споделят общи основи.

В момента Mini се парви в Оксфорд и в Роден, Холандия, а всеки автомобил от следващо поколение ще изисква инвестиции в производствените линии на двете фабрики.

BMW няма да прави мащабни инвестиции, докато не бъде по-голяма сигурността за резултатите от преговорите между Великобритания и Европейския съюз относно търговска сделка.

„Ако тарифите са в диапазона от нула и 5 процента, бизнесът няма драматично да се промени“, заяви изпълнителният директор на BMW Оливър Ципсе миналата година, като се позовава на статута на Оксфорд като хъб за производство и износ на Mini.

Но по-високите тарифи за износ за и от Великобритания може да принудят BMW да обмисли преместване на повече производство в Холандия.

BMW произведе 211 660 автомобила в Холандия през 2018 г., което е 39% увеличение спрямо 2017 г. BMW използва производителя по договор VDL Nedcar за изграждането на моделите BMW X1, Mini hatch, Mini кабрио и Mini Countryman в холандския си завод.

Заводът на BMW в Оксфорд направи 234 501 минита през 2018 година.