Архив

Световните продажби на PSA Group за 2019

Достигнаха 3,5 млн. брояpsa

  • Електрификацията върви по план: лансирани са 101 нови модела като първи важен етап по пътя към 100% електрифицирана гама до 2025 г.
  • Солидна позиция в Европа: пазарен дял от 16,8%
  • Международните компании се фокусират върху рентабилен ръст и развитие на производствения отпечатък

„Във всички региони нашите екипи са движени от силен ангажимент към отлично представяне, рентабилни продажби и удовлетвореност на клиентите в една силно променяща се среда. Този ангажимент е подкрепен от стратегиите на нашата Група за ключови модели и ключови технологии и в дългосрочен план подхранва нашата амбиция да предоставяме екологични, безопасни и достъпни решения за хора и стоки за решаване на проблемите, свързани глобалното затопляне“, казва Карлос Таварес, Председател на Управителния съвет на PSA Group.

Превръщане в основен играч в електрифицираната мобилност
PSA Group вече е лансирала 10 нови plug-in хибридни или изцяло електрически модели в съответствие с плана си да предложи 100% електрифицирана2 гама от 2025 г., от която 50% ще бъде електрифицирана до края на 2021 г. с 13 допълнителни електрифицирани моделa.

От 2019 г. насам всички нови модели, лансирани от PSA Group, се предлагат с изцяло електрически или plug-in хибриден силов агрегат. Поръчките за автомобили с ниски емисии (LEV) са обещаващи и в съответствие с целите на Групата да постигне европейските изисквания за CO2 емисиите за 2020 г. още от първия ден.

Компанията мобилизира признатия си експертен опит и работи със своите партньори и дилъри, за да отговори на очакванията на клиентите, като произвежда и предлага конкурентна гама с лесни и свръхмодерни услуги за ежедневието.

Увеличаване на продажбите на лекотоварни автомобили

В исторически план PSA Group предлага най-добрите в своя клас продукти, за да отговори на най-разнообразните нужди на клиентите. През 2019 г. Групата продаде 765 000 броя (от които 554 000 лекотоварни автомобили и 211 пътнически автомобили) и консолидира позициите си с пазарен дял от 25,1% в Европа3, движен основно от успешното обновяване на малките и средноразмерни ванове на Групата през последните три години.

Peugeot Expert, Citroën Jumpy и Opel Vivaro ще се предлагат в изцяло електрически версии от 2020 г. и цялата гама лекотоварни автомобили (и еквивалентните пътнически автомобили) ще бъдат електрифицирани до 2021 г.

Развитието на лекотоварните автомобили на Групата напредва с добро темпо в Латинска Америка, където Групата лансира пълна гама продукти и услуги за лекотоварни автомобили, и в Евразия с моделите средноразмерни ванове Peugeot, Citroën и Opel.

Европа: фокусирани върху представянето

Като се възползва от дисциплинирано управление за постигане на CO2 целите, Групата запазва позициите си, като постига пазарен дял от 16,8% на пазар, който нараства леко с 1,3%, отбелязва ръст на основните пазари, особено в Италия (+0,5 пункта) и Испания (+0,2 пункта), запазва пазарния си дял във Франция и Обединеното Кралство и регистрира лек спад в Германия (-0,6 пункта).

2019 бе година на консолидация за Peugeot. Марката обнови изцяло предложението си за B сегмента, за да подкрепи ръста си в продажбите през 2020 г. Новата електрифицирана гама, движена от Peugeot e-208 и e-2008, както и plug-in хибридните версии на Peugeot 3008 Hybrid и 508 Hybrid седан и комби, са изцяло налични за бизнес клиентите и потребителите и могат да се похвалят с едни от най-ниските CO2 емисии на пазара.

Citroën отбелязва най-силен ръст от 12-те най-продавани марки в Европа, увеличавайки пазарните си дялове на основните пазари. Представянето й е движено основно от SUV модела C5 Aircross, лансиран през януари 2019 г., който ще бъде наличен в plug-in хибридна версия през 2020 г.

Продажбите на DS Automobiles регистрират солиден ръст в световен мащаб, особено през втората половина на годината (+56%), движени от успеха на обновената гама на марката. Във Франция – основният пазар на DS, успешните модели DS 7 CROSSBACK и DS 3 CROSSBACK вече са силно позиционирани и представянето на марката се подобрява благодарение на нарастващата ексклузивна мрежа на DS, която към момента наброява 356 точки на продажба.

Opel Vauxhall фокусира стратегията си върху рентабилни канали за продажба и пазарни сегменти. Чрез последователното изпълнение на стратегията си за ключови модели Opel Vauxhall предприе стъпки за постигане на амбициозните бъдещи CO2 цели. SUV моделите Grandland X (+29%) и Crossland X (+28%) и лекотоварните автомобили (+20%) бяха особено успешни.