Автосалонът Женева 2020 няма да се състои поради коронавируса
Производителите импровизират, за да представят новите модели
Ползвана REUTERS, с изменения
Швейцария в петък забрани големи събития, които се очаква да привлекат повече от 1000 души, като се опитва да ограничи епидемията от коронавирус, която се разпространи от Китай в целия свят. Поради тази причина Автосалон Женева 2020 няма да се проведе.
„Съжаляваме за тази ситуация, но здравето на всички участници е наш основен приоритет и на нашите изложители. Това е огромна загуба за производителите, които са инвестирали масово в присъствието си в Женева“, заяви Морис Туретини, председател на Съвета на фондацията на Международното изложение в Женева.
Миналата година 660 000 души присъстваха на изложението в Женева и автосалонът генерира около 200-250 млн. швейцарски франка (205 – 256 млн. долара) бизнес.
Средствата за закупените билети от посетителите ще бъдат възстановени предвид това, че здравните власти, а не организаторът Palexpo, са отказали събитието.
Автомобилните производители се престрашиха да реорганизират пресконференции и презентации на превозни средства, след като швейцарските власти ги принудиха да прекратят автомобилното изложение в Женева с решение в петък в опит да задържат коронавируса.
Повече от 160 изложители бяха планирани да покажат най-новите си автомобили, лекотоварни автомобили и услуги на 90-ото изложение в Женева, което трябваше да започне в понеделник и да продължи до 15 март.
BMW и Mercedes-Benz заявиха, че ще използват пряко предаване на живо, за да представят съответно BMW Concept i4 и обновения Mercedes E-Class.
Ferrari не планира да организира алтернативни събития, а Fiat Chrysler заяви, че няма план B, но че обмисля начини да покаже нов електрически Fiat 500.
Изпълнителният директор на Aston Martin – Анди Палмър, заяви, че автопроизводителят ще излъчи пресконференцията си от седалището си в Гейдън, Англия, в сряда.
Френската марка DS, част от PSA Group, заяви, че търси място в близост до Париж, за да покаже новия си концептуален автомобил и е организирала интервюта с ръководители по телефона.
Audi, първокласна марка, принадлежаща на Volkswagen, заяви, че ще се стреми да използва цифрови канали, за да обяви своите Audi A3 sportback и Audi e-Tron S.