Архив

Електрическият концепт DS Aero Sport Lounge – толкова авангарден

Визуализиране стила за бъдещите производствени моделиds-aero-sport-lounge-concept_100737498_h

110-киловатчасова батерия осигурява приблизително обхват от 400 мили

DS е позициониран като луксозната марка на френската PSA Group и макар автомобилите му да са склонни да комбинират повече дизайнерски усет с механични парчета, взаимствани от масовите пазарни модели Peugeot и Citroën. Най-новата концептуална кола от марката е изключение.

Концепцията на DS Aero Sport Lounge, обявена наскоро, съчетава дизайнерския нюх на марката с електрически силов агрегат, достоен за истински луксозен автомобил.

Aero Sport Lounge визуализира стила за бъдещите производствени модели, според DS. Дизайнерите се стремяха да направят високото, широко кръстосано тяло възможно най-аеродинамично, заяви автопроизводителят. Стръмното предно стъкло помага за намаляване на съпротивлението, като 23-инчовите джанти са проектирани също аеродинамично.

ds-aero-sport-lounge-concept_100737501_hЕдин електромотор произвежда 670 к. с., ускорявайки Aero Sport Lounge от 0 до 62 мили в час за 2,8 секунди, според производителя.

Без да посочва специфики, DS заяви, че силовият двигател е разработен според уроци, извлечени от състезанията във Формула Е. Подкрепеният от DS отбор на Techeetah спечели първенствата както на отборите, така и на шофьорите през сезон 2018-2019 във Формула E.

110-киловатчасова батерия осигурява приблизително обхват от 400 мили, въпреки че това вероятно се основава на европейския цикъл за тестване на NEDC. Сравним по цикъла за тестване на EPA пробегът би бил значително по-нисък.

DS не показа никакви снимки от интериора, но заяви, че дизайнерите са се опитали да намалят до минимум използването на сензорни екрани в полза на гласовите контроли.

Автомобилният производител не е потвърдил никакви производствени намерения за Aero Sport Lounge. Ако няма такива, ds-aero-sport-lounge-concept_100737502_hтова няма да е първият път, когато DS създава страхотна електрическа кола единствено като атракция за автошоу. Концепцията E-Tense, която дебютира на автомобилното изложение в Женева през 2016 г., беше чисто стилистично упражнение. Вместо това, към кросоувъра DS 3 Crossback беше добавена опция за електрически задвижвания, за да се направи първият модел за производство на електричество.

PSA Group по-рано заяви, че DS ще ръководи усилията си за електрификация, подобно на ролята, предназначена за Cadillac в General Motors. Но плановете може би ще се променят след сливането на PSA с Fiat Chrysler Automobiles.

Преди сливането PSA заяви, че ще върне Peugeot в САЩ през 2026 г. Никакви други марки не са обсъждани.