Архив

BMW обяви i4 EV Concept

При концептуалния модел дебютира ново по-плоско логоbmw2

Един от акцентите на международното автомобилно изложение в Женева, което не се случи тази седмица (опасения от коронавирус), беше планираното въвеждане на BMW i4. Както при много други планирани премиери на автосалона, то се проведе в централата на самия автомобилен производител. „Gran Coupe” на BMW е зашеметяващ EV с малко LCD табло, четири врати, наистина голяма решетка и малко по-различно лого на BMW.

Това, което BMW показа, е концептуалният автомобил i4, който макар и концепция, се доближава до това как ще изглежда производственият автомобил.

Изпълнителният директор на BMW заяви, че ще има обсег от 600 километра въз основа на WLTP тестване (Процедура за тестване на хармонизирани леки автомобили в световен мащаб) и ускорение от 0-100 км в час за четири секунди Разстоянието в мили с помощта на EPA тестване ще бъде около 270 мили, казаха от BMW. BMW все още не е говорил за цената, но марката е компания за първокласни автомобили, а EV-ите имат скъпа цена. Някои от разходите ще бъдат възстановени при по-ниски разходи за поддръжка.

bmw6I4 силовият агрегат ще има електродвигател с мощност 390 kW или 530 к.с. Батерията ще бъде 80 kWh (най-големите батерии на Tesla са 100 kWh). Тя може да зарежда до 150 кВт и да се връща до 80 процента капацитет за „около 35 минути“, каза BMW. „Това води до време за зареждане от около шест минути за пробег от 100 километра.“ Максималната скорост ще бъде повече от 200 км в час или около 125 мили в час.

BMW казва, че ще има три „режима на работа“, което не е съвсем режим на шофиране, където настройките на двигателя и окачването се променят. Те се наричат основни, спортни и ефективни. Ефективният режим „View Assisted Driving View“ възпроизвежда за водача какво чувстват сензорите на колата.

2020-bmw-concept-i4 (2)Вътрешността на BMW Concept i4 се фокусира върху водача. Новият BMW Curved Display се обединява с волана и предлага bmw4поглед напред към дисплея в производствените версии на BMW iNEXT и BMW i4. Тук повърхностите на информационния дисплей и контролния дисплей се сливат в едно цяло, наклонено към водача. Това групиране на екрани оптимизира представянето на информация и прави работата с дисплея по-интуитивна. Усъвършенстваният технологичен дисплей с неотразително стъкло също премахва необходимостта от сенник за дисплеите и следователно допринася за изключително неподправен и ефирен кокпит.

Това е първият нов EV от седем години на BMW, тъй като i3, който продължава и ще бъде доставено второ поколение тази година. Според BMW „Серийното производство на новото BMW i4 ще започне през 2021 г. в основния завод на BMW Group в Мюнхен.“ BMW обаче добави, че за американските клиенти производството ще бъде през първата половина на 2022 г. Американският завод в Спартанбург е само за SUV-та.

bmwВъпреки че BMW все още няма пазара на Tesla, той прави повече модели, които са електрифицирани – предимно плъгини хибриди – и в САЩ има шест EV или PHEVbmw1 модели, повече от всеки друг автомобилен производител.

При концептуалния модел Concept i4 дебютира и ново лого. То запазва кръглата си форма, но се отличава по шрифта на буквите, както и по външната част. Досега тя беше цветна, но вече е напълно прозрачна, като ще може да отговаря и на съответния цвят на каросерията на дадения автомобил. Освен това, емблемата изглежда по-плоска и така напомня за знака на BMW от 1963 г.

Досегашното лого на BMW се използваше от 1997 г. и според ръководството на баварския производител, вече е остаряло, така че се стигна до неговата смяна. Новата емблема има за цел да привлече младежката аудитория, която живее в „цифров свят“, като едновременно с това трябва да помогне на лоялните клиенти да „преоткрият бранда“.