Архив

Peugeot i-Cockpit® – нова ера в дизайна

Роден от концепт

Peugeot i-Cockpit® е представен за пръв път през 2010 г. в Peugeot SR1. Със SR1 започва нова ера в дизайна на Peugeot, с нов PEUGEOT_3008HYBRID_TESTDRIVE_0120TC_204управленски екип и назначаването на Жил Видал за директор дизайн на Марката.

От този момент нататък всички концептуални автомобили на марката са оборудвани с  Peugeot i-Cockpit®, което рефлектира и върху дизайна на серийните автомобили. EXALT вдъхновява таблото на новото Peugeot 508. В новото Peugeot 208, архитектурата на Peugeot i-Cockpit® е  директно вдъхновена от концептуалния Peugeot FRACTAL. 3D панелът идва от QUARTZ.

Основни компоненти

От появата си в първата генерация на Peugeot 208, Peugeot i-Cockpit® не е спирал да се развива, като същевременно запазва основните си компоненти:

Компактен волан за оптимално усещане от шофирането и по-добро управление

Бордно табло на нивото на очите: от новия PEUGEOT 3008, с HD инструментален панел с висока резолюция и футуристична графика

PEUGEOT_508HYBRID_TESTDRIVE_0120TC_209Голям HD сензорен екран в полезрението на водача и на една ръка разстояние

Клавиши на пиано (или превключватели), които дават директен и постоянен достъп до основните функции.

Peugeot i-Cockpit® стимулира всички сетива за по-добра ергономия и комфорт при шофирането.

Очи: информацията попада в полезрението на водача и е поставена в неговото зрително поле, така че да не се налага да отмества погледа си от пътя.

Ръце: материалите са приятни на допир, луфтовете са минимални, сензорните и физическите бутони са интелигентно разположени. При EAT8 електрическата команда Shift and Park by Wire е интуитивна и ергономична. Перата за смяна на предавките от волана позволяват механична смяна, без да се губи автоматичния режим.

Тяло: купето оформя кокпит, който обгръща пътниците. Седалките са изключително удобни и стабилни.

Как работи?

За да се проектира Peugeot i-cockpit®, трябва да се вземат предвид ергономичността, видимостта и архитектурата, гарантирайки комфорт и максимална видимост за всички типове тяло. Инженерите и дизайнерите на Марката се водят от PEUGEOT_508HYBRID_TESTDRIVE_0120TC_022антропометричните данни в глобален мащаб.

Височината на водача не е определяща. Важно е да се отчете съотношението между гръдния кош и краката. Например, някои хора имат по-дълъг гръден кош, в сравнение с дължината на краката им. При други е точно обратното…Ако средната височина на мъжа е 1.76 м, то височината на торса му варира от 87 до 98 см! Това оказва пряк ефект върху позиционирането на зрението му.

Aнтропометричните данни позволяват да се изчисли диапазона на регулиране на седалките или волана, за да се подсили усещането за „пашкул“ и да се оптимизира ергономията на борда, независимо от размерите на водача.

Както виждате, проектирането на i-Cockpit изисква дълбоки морфологични познания.

Текущо предложение

Днес по-голяма част от пътническите автомобили с марка Peugeot са оборудвани с i-Cockpit®: 208 & 2008 / 308 & 308 SW / RIFTER / 3008 & 5008 / 508 & 508 SW.

Фокус върху  Peugeot i-Cockpit® 3D

Въведен в новото Peugeot 208 и разработен съвместно с Вистеон България, Peugeot i-Cockpit® 3D е истинска иновация и световна премиера в сегмента. В зависимост от нивото на оборудване, информацията от инструменталния 3D панел на Peugeot i-Cockpit® може да бъде прочетена на две нива. Върху горната дигитална подложка информацията се проектира като холограма. Данните са динамични, извеждат се по-близо или по-далече от очите на водача в зависимост от значението или спешността им и така увеличават времето за реакция с около половин секунда. Това безспорно прави шофирането по-ефективно и сигурно.

В средата на таблото е разположен 10 инчов сензорен екран (в зависимост от нивото на оборудване). Може да бъде управляван както с директен достъп до клавишите на пиано, така и чрез системата за гласов контрол.