Архив

Clio E-TECH е първото изцяло хибридно Renault

Агрегат, нива на оборудване и екипировкаRenault-750

Новият хибрид Renault Clio, известен като Clio E-TECH, ще струва от 19 595 паунда във Великобритания и е наличен за поръчка сега, като първите доставки на клиенти се очакват през септември. Clio E-TECH е първото изцяло хибридно Renault някога; конкурентите му включват Toyota Yaris Hybrid и Honda Jazz.

Хибридният силов агрегат на Renault комбинира 1,6-литров, четирицилиндров бензинов двигател с два електродвигателя и 1,2k Wh литиево-йонна батерия за обща мощност от 140 к.с. и време на ускорение 0-62 км в час за 9,9 секунди. Renault твърди, че 80% от градското шофиране ще бъде възможно при използване на електрически режим, като емисиите на CO2 са 98 гр/км.

Двигателят е с атмосферно налягане и първият от двата електродвигателя функционира като интелигентен алтернатор и регенеративна спирачна система. Вторият по-мощен мотор върши по-голямата част от работата по задвижването на Clio с предно предаване заедно с бензиновия двигател. При силно ускорение и двата електродвигателя могат да повишат работата на автомобила.

Всичко това е с автоматична скоростна кутия без съединител, която взема сложните си инженерни принципи от Формула 1. Renault твърди, че скоростната кутия предлага около 15 различни режима на работа, включително чисто електрически режим, който работи до 38 мили в час.

За разлика от Peugeot, който наскоро разкри изцяло електрическия супер-мини e-208, за който писахме, Renault няма да предложи електрическа версия на Clio. Вместо това, френската марка се фокусира върху ZOE като своето електрическо предлагане. Приставният хибриден SUV Captur E-TECH също разширява електрифицираното портфолио на френската марка. Компанията очаква да предложи осем напълно електрически модела и 22 модела с електрически подпомагане до 2022 г.

Хибридният Renault Clio E-TECH ще се предлага със същите нива на тапицерия като останалата част от наскоро лансираната гама Clio. Входното ниво включва LED фарове, круиз контрол, ръчна климатизация, автоматично аварийно спиране, разпознаване на пътни знаци и поддържане на лентата.

Следващ Iconic, който увеличава цената, добавя кожен волан, 16-цолови алуминиеви джанти, предни фарове за мъгла, задни сензори за паркиране и седем-инчов сензорен екран със sat навигация и телефон свързаност.

S Edition в допълнение към оборудването на Play и Iconic, разполага със 17-инчови сиви джанти, 9,3-инчов екран със sat nav, Apple CarPlay и Android Auto, сензори за предно паркиране и камера за обратно виждане, фарове с автоматично потапяне, автоматични чистачки и контрол на климата.

Най-специалното R.S. добавя по-спортен външен вид отвътре и отвън, 17-инчовите лети джанти и по-агресивната предна решетка, както и контрастиращи шевове за R.S. линия тапицерия.

Има и модел Launch Edition. Той може да се похвали с централен подлакътник за съхранение и електрическа ръчна спирачка с автоматично задържане. Опционалният Tech Pack носи 360-градусова камера с паркиране на свободни ръце и зареждане на безжичен телефон, докато има и опционално надграждане на звуковата система Bose.