Архив

Fiat представя сериен електрически ван E-Ducato

Обхватът е от 200 до над 330 километра според NEDCfiat-e-ducato-e-transporter-electric-transporter-2020-04-min

Една година след като показа прототипа и някои технически данни, Fiat Professional представя производствената версия на E-Ducato. Стартирането на пазара ще започне „през следващите месеци“ с отварянето на книгите за поръчки на основните европейски пазари.

Според подразделението на Fiat за търговски превозни средства, разработването на новия модел е в състояние да продължи да използва симулационни инструменти, въпреки всички трудности, свързани със спешната ситуация за здравето през последните месеци. Първоначално E-Ducato трябваше да бъде наличен за поръчка още в края на 2019 г., като доставките започват тази година. От днес електрическият транспортер вече е готов за тестване от избрани клиенти. След това стартирането на пазара трябва да последва след няколко месеца, както беше споменато по-горе.

Що се отнася до техническите данни, Fiat по същество потвърждава данните за експлоатацията, публикувани миналата година. Електрическият Ducato ще се предлага във всички версии на каросерията, които се предлагат и с двигатели с вътрешно горене – от пътнически микробуси до фургони с плоскости и всички с различни междуоси. Панелният фургон може да има товарно пространство между десет и 17 кубически метра, с максимален полезен товар от 1,95 тона.

Електрическият двигател на E-Ducato произвежда 90 kW, предлага 280 Nm въртящ момент и може да се комбинира с малка батерия, състояща се от три модула при 47 kWh или по-голяма батерия, базирана на пет модула при 79 kWh. Според Fiat, блоковете за съхранение на енергия поддържат обхват от 200 до над 330 километра според NEDC.

Три режима на шофиране са на разположение на потребителите: В „Нормален режим“ E-Ducato осигурява „оптимален баланс между производителност и икономия“, според производителя. В режим „Еко“ ванът намалява мощността в полза на обхвата, докато в „Мощност“ автомобилът разполага с повече енергия за тежки операции за сметка на обхвата. За да се запазят батериите, максималната скорост винаги е ограничена до 100 км в час.

Фиатът също е създал различни опции за процеса на зареждане. В обхвата на променливотока италианците предлагат три варианта: Стандартно зареждане със 7 кВт и опционално с 11 кВт и 22 кВт. E-Ducato също поддържа постояннотоково бързо зареждане с мощност 50 кВт. Производителят изчислява време за зареждане по-малко от осем часа за 7 кВт, само под пет часа (малка батерия) или осем часа (голяма батерия) за 11 кВт, 2,5 или 4 часа за 22 кВт и малко под един или 1,5 часа (до 80 на сто) за 50 кВт.

На борда E-Ducato се предлага стандартно с модерни информационни и мрежови инструменти, включително контролен инструмент, който, наред с други неща, регулира работата на климатичната система в зависимост от нивото на батерията. Също така има мрежови функции, които правят E-Ducato съвместим със системите за управление на автопарка от страната на автомобила.

Както е известно, Fiat върви по пътя си със своя E-транспортер: Ducato – за първи път представен преди 39 години – някога е разработен заедно с PSA. Докато Peugeot и Citroën вече използват опциите за преобразуване на BD Auto за своите микробуси за доставка, италианците разчитат на тяхната технология. Електрическата версия на Ducato е това, което наричат флагман на eMobility на дивизията за търговски превозни средства. За да отбележи началото на „нова електрическа ера“ на Fiat Professional, E-Ducato носи ново лого: буквата E в синьо, комбинирана с D за Ducato в сребро.

Fiat не обяви цени за микробуса E-Ducato.

Източник carscoops.com, media.fcaemea.com