Архив

Volkswagen typе 2 (Т1)

Това са добре известните в миналото „бусчета“ на марката от Волфсбург. Произвеждат се през 1950-1967 г. вSamba(1) Европа и САЩ и до 1975 г. – в Бразилия.

Първото поколение на Volkswagen typе 2 е с разделение на предното стъкло, неофициално наречен „микробус“, Splitscreen или Splittie сред съвременните фенове. T1 се прави във Волфсбург, а от 1956 г. – в напълно нова фабрика на Transporter в Хановер. Подобно на Beetle, първо са използва 1100 Volkswagen двигател с въздушно охлаждане, до 1131 куб.см. с мощност 24 к.с., с въздушно охлаждане – плосък четирицилиндров боксер, монтиран в задната част. Обемът е повишен до 1200 – до 1.192 куб.см. при мощност 30 к.с. през 1953 г. По-високата компресия става стандарт през 1955 г., а ранна версия от 40 к.с. двигател дебютира в 1959 г.

Single_Cab_11-28-09bПрез 1964 се въвежда незадължителна плъзгаща се врата за пътниците/товарите, вместо външните врати на панти, типично за товарните микробуси. През 1962 г. е въведен тежкотоварен Transporter като заводска опция. Той има товарен капацитет от 1000 кг, вместо предишните 750 кг. Screen-Shot-2013-06-17-at-9.34.12-PM

Двигателят вече е 1.5 Le 42 к.с. и година по-късно, вариантът с товароносимост 750 кг – 1.2 L Transporter, е преустановен като модел и е въведен 1500 двигател – 1493 куб.см. с 52 к.с., с компресия  7.8:1. Когато Beetle получава 1,5 L двигател за модела от 1967 г., неговата мощност е увеличена до 54 к.с.

Микробусът има различни варианти – с разделено стъкло на вратата отпред, с три или шест странични прозорци, DeLuxe с горни малки обли прозорчета, с панелно покритие отстрани – ван и лекотоварна версия -камионче. Известен е още като Volkswagen Kombi, Samba и др.