Архив

17% от новите регистрации в Европа през април бяха електрифицирани

На различните пазари и за различните класове имаше различен спад, най-продавани моделиwallbox-quasar-for-bi-directional-dc-charging_100740643_l

Както се очаква, през април новите регистрации на автомобили в Европа се сблъскаха с постоянен спад. Обемът е спаднал от 1,34 млн бройки през април 2019 г. на 292 600 автомобила през април 2020 г., според JATO Dynamics. Това представлява най-ниското месечно ниво от 70-те години на миналия век и най-лошият резултат сред големите три пазари: Китай, САЩ и Канада, и Европа.

Резкият спад в Европа беше по-добър само от Индия (-100%). Годишният обем за Индия също беше най-ниският резултат, регистриран откакто JATO започна да проследява данните от регистрацията през 1980 г.

Тъй като карантината не беше наложена във всички страни, регистрациите паднаха в различно време и на различни нива. Например в Скандинавия гражданите получиха по-голяма свобода на движение, като по този начин регистрациите паднаха с 37%, най-малкото намаление. За разлика от тях, четири от първите пет пазари отбелязаха значителен спад след строги ограничения за блокиране. Комбинираните регистрации в Италия, Великобритания, Испания и Франция паднаха от 646 000 единици през април 2019 г. на 34 000 една година по-късно.

Въпреки това, не всеки аспект на автомобилната индустрия отбеляза спад през април. Въпреки всеобхватното блокиране, което се осъществи през първата четвърт на годината и отрицателните икономически показатели, електрифицираните превозни средства продължиха да придобиват разпространение. Регистрациите на електрифицираните превозни средства възлизат на 50 400 единици, което представлява 17% от общия пазарен дял.

2019 Peugeot e-208

2019 Peugeot e-208

Търсенето е спаднало с 46% в сравнение с април 2019 г., но най-вече се дължи на хибридните автомобили, които отбелязват спад от 66% до 18 900 единици. Чистите електрически автомобили регистрират намаление с 29% до 16 700 автомобила, докато при хибридите с плъгини се наблюдават почти 14 000 нови клиенти, което е 7%.

Регистрациите на EV на Volkswagen, Volvo, Audi и Ford са отбелязали двуцифрен ръст. Те успяха да получат нарастване, произтичащи от Volkswagen Passat PHEV (981 единици), Up BEV (678 единици), Volvo V60 PHEV (897), XC40 PHEV (339 единици); Audi E-Tron (1289 единици), A3 PHEV (465); и Ford Puma HEV (1170 единици), Kuga PHEV (753). Други ключови модели като Tesla Model 3, Renault Zoe и Nissan Lead регистрираха спад от 37%, 47% и 56% съответно.

Регистрациите на SUV през април възлизат на 109 500 бройки, 78% по-малко от април 2019 г. Пазарният им дял остава стабилен на приблизително 37%. Обемът падна най-вече заради подсегментите B-SUV и C-SUV – тъй като те са много популярни във Франция, Италия и Испания, моделите бяха силно засегнати, като се има предвид, че това са три от най-засегнатите пазари. За разлика от това, по-големите и по-скъпи SUV отчитат по-умерени спадове.

Всъдеходите загубиха пазарен дял във Великобритания от 43% през април 2019 г., до 37% през април 2020 г. Испания също отбеляза спад, от 45% през април 2019 г. до 41% през април 2020 г. Противно на това, SUV-тата придоби значителна нарастване в Гърция, като пазарният им дял е с ръст до 47% през април 2020 г., в сравнение с едва 28% през април 2019 г. По същия начин в Ирландия пазарният им дял нараства до 62% през април 2020 г. от 47% през април 2019 г.

Само 13 модела отбелязаха ръст. Глобалната пандемия повлия на продажбите на 419 (от 433) модела, които бяха налични както през април 2019 г., така и през април 2020 г. Само при 13 модела се наблюдава увеличение на регистрациите, сред които са Mercedes EQC (42 единици до 409), Porsche Cayenne Купе (68 до 210), Skoda Scala (713 до 1673), BMW X7 (202 до 341), Audi E-Tron (от 963 до 1307), Mercedes GLE (1047 до 1272), BMW X6 (405 до 471) и Mercedes GLS (174 до 195).

Сред най-продаваните модели бяха Volkswagen Passat, BMW X3 (най-продаваният премиум автомобил) и Volvo S60 / V60 на 24-та позиция. Най-висок пазарен дял беше присъден на Skoda Kamiq, BMW X3, Skoda Octavia, Ford Puma и Mercedes GLC. За разлика от тях, Fiat Panda, Nissan Qashqai, Volkswagen Polo, Opel Mokka и Peugeot 3008 отбелязват най-голям спад на пазарния дял.