Mercedes-Benz има повече от 60 поръчки за съчленен електрически eCitaro G
Съчетават се предимствата на доказания съчленен Citaro G с технологията на eCitaro
Източник: greencarcongress.com
Mercedes-Benz съобщи, че вече има окончателни поръчки за повече от 60 изцяло електрически съчленени автобуса eCitaro G, като първите доставки са планирани в края на тази година. Малко след пускането на пазара новата съчленена машина ще бъде налична с нови технологии за батерии.
С този съчленен автобус Mercedes-Benz последователно продължава електрификация на градските автобуси. Преди две години Daimler Buses представи eCitaro, изцяло електрически солов редовен автобус. Днес eCitaro вече е серийно превозно средство, произведено в завода в Манхайм. Вече има стотици автобуси в редовна експлоатация в много европейски градове. Сега следва eCitaro G; първият изцяло електрически задвижван автобус на компанията, който може да превозва до 146 пътници.
Mercedes-Benz eCitaro се утвърди много добре от пускането си на пазара. Това показва, че компанията е на правилния път, предлагайки продукти, които обществото иска и с които клиентите могат да работят. С eCitaro като съчленен автобусен вариант, непрекъснато продължава електрификацията на градските автобуси: eCitaro G ще бъде оборудван с иновативни твърди батерии при поискване. По този начин се предлага ефективен превоз на пътници в градските центрове.
Съчлененият автобус е идеален за експлоатация в често посещавани градове и градове с голям брой пътници и е важен фактор за подобряване на качеството на живот вътре в градовете. Новият eCitaro G съчетава предимствата на добре доказания съчленен Citaro G с технологията на eCitaro и с технологии за батерии и електрически задвижвания.
Mercedes-Benz очаква да увеличи мощността на eCitaro G през тази година, като премине към ново поколение NMC батерии – от 292 кВтч до 396 кВтч. Пробегът на съчленения бус ще бъде съответно увеличен.
В същото време eCitaro G започва нова глава с иновативни твърди батерии за съхранение на енергия. Те по избор ще бъдат достъпни като втора възможна технология. Огромният им бонус: тези батерии се характеризират с висока енергийна плътност и особено дълъг експлоатационен живот. Химически погледнато това са литиево-полимерни батерии. Те са известни като твърдотелни батерии, тъй като обикновено течният електролит е в твърда форма. Също така суровини като кобалт, никел и манган не се използват за този тип батерии. Оборудван със седем акумулаторни батерии, eCitaro G постига забележителен общ капацитет от 441 кВтч и по този начин гарантира обхвати, характерни за градските автобусни превози.
От 2022 г. пробегът на eCitaro и eCitaro G ще се увеличи отново с горивна клетка като разширител на обхвата. Тази технология елиминира необходимостта от междинно зареждане и сложната инфраструктура, необходима за него в почти всички случаи.