Изпълнителният директор на Peugeot – сливането с Fiat Chrysler е на път
Карлос Таварес на годишната среща на акционерите на PSA
PARIS (Reuters) – Главният изпълнителен директор на PSA Карлос Таварес е уверен, че сливането в размер на 50 милиарда долара на производителя на автомобили на Peugeot с Fiat Chrysler (FCA) ще продължи по план.
Сделката за създаване на четвъртия по големина производител на автомобили в света стана още по-жизненоважна поради въздействието на коронавирусната криза и за ускоряване на икономиите на разходи, заяви Таварес на годишната среща на акционерите на PSA (PEUP.PA) в четвъртък.
„Сливането с FCA (FCHA.MI) е най-доброто сред решенията за справяне с кризата и нейните несигурности.“
Продажбите на автомобили в световен мащаб са спаднали заради мерките за ограничаване на пандемията на коронавирус, принудили производствени линии и салоните да се затварят, като производителите на автомобили се надпреварват, за да спестят пари в най-лошото състояние в индустрията след финансовата криза 2008-09.
Таварес също така направи преглед на антитръстовия контрол на Европейския съюз на планираното сливане, като добави, че е уверен, че то ще бъде финализирано през първото тримесечие на 2021 г. „най-късно“.
„Графикът на сливането с FCA се спазва стриктно“, каза той и добави, че са прогнозирани взаимодействия в размер на 3,7 милиарда евро от сделката.
Регулаторите на ЕС за антитръстовото законодателство миналата седмица започнаха четиримесечно разследване на сделката, заявявайки, че може да навреди на конкуренцията при малките микробуси в 14 държави от ЕС и Великобритания.
Двамата производители на автомобили отказаха да предложат отстъпки, за да намалят опасенията на ЕС по време на предварителния си преглед на сделката, която вече получи зелена светлина в САЩ, Китай, Япония и Русия.
Таварес каза, че „не е дошло време за обсъждане на този въпрос“, когато беше попитан дали условията могат да бъдат преразгледани, за да отразят спада в световната автомобилна индустрия, добавяйки, че ползите от сделката трябва да бъдат оценени в дългосрочен план и PSA е фокусиран върху обвързващо споразумение с FCA.
PSA и FCA обаче вече са преразгледали един аспект от сливането. През май те заявиха, че няма да изплащат планирания си обикновен дивидент за резултатите от 2019 г., позовавайки се на отрицателното въздействие на пандемията.
Обикновеният дивидент в размер на 1,1 милиарда евро както за FCA, така и за PSA беше обявен през декември като част от споразумението им.
Reuters