Архив

Тестват съчленен електрически автобус MAN Lion’s City 18 E

Повече за характеристиките и внедряванетоman

MAN тази година представя нов 18-метров съчленен електробус. Новият автобус MAN Lion’s City 18 E ще започне тестване с клиенти в Барселона и Кьолн през втората половина на 2020 г.

Като част от своята пътна карта за електронна мобилност, MAN Truck & Bus изпраща парк от демонстрационни електроавтобуси на клиенти в пет европейски държави през тази година. Автопаркът включва 15 тестови автомобила, които ще бъдат разположени като част от всекидневните операции. Тази програма за тестване включва две полеви изпитания с новия MAN Lion’s City 18 E.

Два електрически централни двигателя на втората и третата ос дават на автобуса необходимата мощност за движение в града. За разлика от електрическите мотори, разположени близо до главините на колелата, тези модели са по-лесни за достъп и имат по-опростен дизайн.

Двете задвижвани оси са синхронизирани по електронен път и също така спомагат за подобряване на управлението на шарнирния бус, тъй като повишават стабилността на шофиране и от своя страна нивото на безопасност.

В допълнение, съчлененият бус се предлага със система за управление срещу повдигане и регулиране на ъгъла на коляното, което допълнително подобрява стабилността при шофиране. По този начин могат да се предотвратят критични ситуации, тъй като задвижващият момент може да бъде разпределен избирателно на двете задвижвани оси в съответствие с конкретната ситуация.

Руди Кухта, ръководител на бизнес отдел Автобус в MAN Truck & Bus, каза: „В MAN Lion’s City 18 E изцяло електрическата задвижваща линия произвежда между 320 кВт и максимум 480 кВт. Енергията за това идва от модулните батерии с 640 кВч инсталирана мощност. Тук MAN разчита на изцяло разработената литиево-йонна (NMC) батерийна технология от модулния комплект на Volkswagen Group.“

Батериите имат интелигентна система за управление на температурата, която е оптимизирана за използване в градски автобуси. Тази система гарантира, че батериите са винаги на разположение, независимо от времето на годината. В резултат на това MAN Lion’s City 18 E предлага обхват от 200 км – и до 270 км при благоприятни условия – през целия експлоатационен живот на батериите.

Има общо осем батерии, които са разположени на покрива на съчленената каросерия. Това е изгодно, защото означава, че батериите са разположени далеч от задната част на автомобила, което е зона с по-висок риск от сблъсък. Това също означава, че те са по-лесни за достъп за обслужване. Батериите се зареждат в депото чрез щепсела на Комбинираната система за зареждане (CCS). Със средна мощност на зареждане от 100 кВ и максимална мощност до 150 кВ, съчленената машина може да бъде напълно заредена за по-малко от четири часа.

Използването на система за електрическо задвижване също се възползва от интериора на автомобила, тъй като тунелът на двигателя е пропуснат. Това даде на разработчиците много възможности за оптимизиране на задната част на автомобила. 18-метровата версия на Lion’s City E може да превозва до 120 пътници.

През декември 2019 г. MAN Truck & Bus достави първите два 12-метрови електрически автобуса на транспортните оператори Hamburger Hochbahn AG и Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH за всекидневна употреба в пристанищния град Ханзе. Тази година още 13 демо превозни средства ще бъдат внедрени на практика като част от пътната карта за електронна мобилност. В рамките на 2020 г. демо-паркът от общо 15 електрически автобуса ще обслужва клиентите в пет европейски страни (Германия, Испания, Люксембург, Белгия, Франция).

Като част от тази програма за тестване, MAN ще предаде и 18-метровия електробус на транспортните оператори Kölner Verkehrs-Betriebe AG (KVB) в Кьолн и Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) в Испания, за да изпълни планираното практическо тестване също. Първите серийно произведени 12-метрови автобуси MAN Lion’s City E ще бъдат доставени на клиентите през четвъртото тримесечие на 2020 г. Напълно електрическият Lion’s City E в съчленената автобусна версия ще последва приблизително шест месеца по-късно и трябва влизат в серийно производство през първата половина на 2021г.