1971 Opel GT Elektro – създаден заедно с Bosch, Continental и Varta
Повече за наследството от електромобили на марката
През последните месеци на сцената се вдигна завесата над много електрифицирани модели, носещи светкавицата на Opel. Но компанията има както по-дълго, така и разнообразно наследство на електрическите превозни средства, за което мнозина може би не знаят.
Първият електрифициран модел на Opel дебютира през 1968 г. Появилият се Kadett B Stir-Lec I има задвижващ механизъм с разширяване на обхвата (концепцията е преразгледана по-късно с краткотрайния Opel/Ampera 2011-2015). Четиринадесет оловни акумулаторни батерии се зареждаха чрез монтирания отзад двигател на Стърлинг с вътрешно горене, а батериите след това захранваха малък електрически мотор с променлив ток, който задвижваше задните колела. Максималната скорост беше 55 мили в час.
Друга концептуална кола, експерименталната GT от 1965 г., породи красивата и „мини-корвета“ GT от 1968 г. Проектирана от Brissonneau & Lotz от Франция, тя споделя части с Kadett B и се продава в 1.0-литрови версии с 67 к. с. и 1.9 литра с мощност 102 к. с. . И въпреки че беше с двигател с вътрешно горене, GT щеше да бъде основно при електрическите автомобили на Opel.
GT Elektro се появява през 1971 г. чрез връзки с Георг фон Опел, внук на основателя на компанията. По поръчка на фон Опел, изцяло електрическият спортен автомобил е създаден съвместно с Bosch, Continental и Varta. Въз основа на серийното GT купе, Opel GT Elektro разполага с подобрен аеродинамичен пакет, който му помага да се „плъзга“ във въздуха.
Пълен набор от покриващи колелата капаци, както и по-големи предни и задни спойлери, помогнаха на изящния едноместен автомобил да постигне обхват от 27 мили, когато се движи с постоянна скорост от 62 мили в час. Сглобена до голяма степен на ръка от инженера на Bosch Ернст Рап и заредена с двойно сдвоена двигателна система Bosch с мощност 120 к. с., никел-кадмиева батерия от Varta съставлява почти една трета от теглото на GT Elektro от 1700 кг. Комплект гуми с ниско съпротивление при търкаляне е доставен от Continental.
Подобно на Kadett B Stir-Lec, електрическото купе с максимална скорост 116 мили в час е експериментална концепция. Но Фон Опел поставя шест световни рекорда за електрически превозни средства с този „спортист“ на състезателната писта в Хокенхайм и макар да се налага по-нататъшното развитие, проектът GT Elektro загива с фон Опел за съжаление в автомобилна катастрофа същата година, когато купето изгаря.
Вероятно духът на GT и GT Elektro е възроден, за да вдъхнови по-съвременни концепции на Opel. Много впечатляващата концепция GT Concept със среден двигател и задно предаване от 2016 г. беше модерна актуализация на оригиналния GT, макар и задвижвана от 145 к. с. 1,0-литров бензинов двигател с турбокомпресор.
GT X Experimental от 2018 г. привлече много повече потребителите и взе формата на SUV с 50kWh литиево-йонна батерия, способна на индуктивно зареждане. Визуализирайки новия дизайнерски език на Opel, GT X Experimental представляваше поредната стъпка на компанията в плана, който обещава електрифицирана версия на всеки от своите модели до 2024 г.