Архив

Opel ще представи и напълно електрически Movano през 2021 г.

Не са разкрити никакви данни, вероятно ще са като при Peugeot e-boxeropel-movano-symbolbild-2020-01-min

Opel ще предложи и електрическа версия на своя микробус Movano през 2021 г. През следващата година Opel Combo Cargo ще се предлага и като електрическа версия. Междувременно новият Opel Vivaro-e, който вече може да бъде поръчан, ще бъде доставян от октомври.

Това означава, че от следващата година компанията със седалище в Рюселсхайм, Германия също ще предлага пълното си портфолио от леки търговски превозни средства като електрически версии. „Електрификацията е особено важна в сегмента на леките търговски превозни средства,“ казва изпълнителният директор на Opel Майкъл Лохшелер. „С Combo, Vivaro и Movano ние предлагаме на нашите клиенти опция за беземисионно шофиране в градските центрове в множество индивидуални варианти“.

Combo, Vivaro и Movano се предлагат от Opel в „стотици варианти“ от панелни фургони до самосвали, бордови платформи, двойни кабини и каросерии до автомобили по поръчка. Като превозвач Vivaro е гъвкав „универсален“, панелният комби Combo Cargo е това, което в Рюселсхайм наричат компактен електрически транспортер, докато Movano е най-големият от трите LVC автомобила.

Opel все още не е разкрил никакви технически данни за анонсирания електрически Movano. Като сестра модел на Peugeot e-boxer обаче данните трябва да съответстват на тези на Peugeot. Френската компания наскоро спомена мощност от 90 kW и два размера батерии (37 и 70 kWh) за (предварителни) диапазони между 200 и 340 километра. С Combo Cargo Opel говори за „електрифицирана версия“, която може да означава или хибридна, или без емисии. Поради връзката си със Citroën Berlingo Electric, която трябва да излезе с нова версия през 2021 г., тук вероятно ще бъде използван чисто електрически панел.

Междувременно Opel също продължава да електрифицира гамата си от леки автомобили. Чисто електрическите Plug-in хибриди Corsa-e и Grandland X, които се продават от първото тримесечие на 2020 г., скоро ще бъдат последвани от Zafira-e Life като чисто електрическа версия. Новата Mokka ще се предлага и като електрическа версия от началото на 2021 г. Електрифицираните версии на Opel Combo Life и изцяло новата Opel Astra също ще дойдат през следващата година, така че автомобилният производител ще предложи девет електрифицирани автомобила в „най-важните сегменти“ до края на 2021 г.

„Обещахме, че „Opel ще бъде електрически “- и ще го направим. Също така ще предлагаме всички модели в електрифицирана версия до 2024 г.“, подчертава Лохшелер, който също свидетелства, че Opel играе водеща роля в намаляването в тяхната продукция на CO2. Според централата на компанията средните емисии от автопарка вече са били намалени с 20 грама до края на 2019 г. в сравнение с данните за края на 2018 г. В допълнение, Opel успя да намали емисиите на CO2 в Германия с 13,5% през първата половина на 2020 г. в сравнение със същия период на миналата година – „най-голямото намаление от всички производители с поне два процента пазарен дял“, казва Opel.

В допълнение към бързото прилагане на своята стратегия за електрификация, базираната в Рюселсхайм компания се ангажира и с установяването на мащабно производство на акумулаторни клетки в Европа. Заедно с компанията майка PSA и дъщерното дружество на Total – Saft, Opel планира да създаде съвместно предприятие, наречено Automotive Cells Company. Целта е да се създаде „играч от световна класа в разработването и производството на високопроизводителни батерии за автомобилната индустрия от 2023 г.“.

Според Opel изследователският и развойният център в Бордо и пилотната площадка в Нерсак, също във Франция, вече са започнали работа. Вследствие на изследователските и развойни дейности, които напредват там, партньорите искат да започнат серийно производство на батерии в две гигафабрики в Даврин, Франция и в Кайзерслаутерн, Германия.