Архив

Rolls-Royce планира да пусне електрически автомобил

EV ще замени купето Wraith и кабриото Dawn – на сн., които са към края на жизнения си цикъл

Rolls-Royce Dawn Aero Cowling

Rolls-Royce Dawn Aero Cowling

ЛОНДОН – Rolls-Royce разработва самостоятелен електрически автомобил, за да се подготви за затварянето на някои градски центрове за автомобили с вътрешно горене.

Най-малко 20 големи града в световен мащаб заявиха, че планират да забранят превозни средства, задвижвани с дизел или бензин, от техните центрове до 2030 г.

Rolls-Royce ще предложи първия пълен електрически Rolls-Royce „в рамките на това десетилетие“, каза изпълнителният директор Торстен Мюлер-Отвьос пред Automotive News Europe в телефонно интервю.

Rolls-Royce се фокусира върху изцяло електрически автомобили и няма да продава хибриден автомобил, добави той.

Клиентите на Roll-Royce оценяват електрическата мощност, която „се вписва идеално“ в марката, каза Мюлер-Отвьос. „Той е безшумен и с въртящ момент и това е причината да се премине директно от горенето към електрификацията“, каза той.

Понастоящем първият EV на Rolls-Royce е в процес на разработка и ще бъде изграден на същата алуминиева платформа като настоящата гама на автомобилния производител.

EV може да замени купето Wraith и кабриото Dawn, които и двата са към края на жизнения си цикъл, ръководителите на Rolls-Royce намекнаха за скорошно събитие за стартиране на новия седан Ghost. Rolls-Royce не потвърди официално това.

Rolls-Royce показа електрическа версия на предишния седан Phantom, наречен 102EX, на автомобилното изложение в Женева през 2011 г. Оттогава обаче разработката на електрически автомобил спря, отчасти поради ограниченията на технологията.

Друга причина е, че Rolls-Royce не вярва, че иска от клиентите да вдигат кабели за зареждане от багажника и да включват автомобила в съответствие с ултралуксозния имидж на марката.

102EX беше една от първите електрически концепции с безжично индуктивно зареждане, но оттогава Rolls-Royce стана по-малко отдаден на идеята, позовавайки се на неефективността и потенциалната опасност.

Вместо това марката работи с компания за доставка на роботизирана ръка, която може да зарежда автомобила автоматично.

Мюлер-Отвьос заяви, че настоящият бензинов двигател V-12 на марката все още ще продължи да играе ключова роля в компанията. „Виждаме бъдеще за двигателя вероятно до края на десетилетието“, каза той.