Реставриране на Peugeot 205 Gti с Aventure Peugeot
Стартира се ново начинание: реставриране и продажба на винтидж автомобили
В чест на 210-тата годишнина на Peugeot асоциацията Aventure Peugeot стартира ново начинание: реставриране и продажба на винтидж автомобили. Автомобилите ще бъдат реставрирани в работилниците на Musée de l’Aventure Peugeot – Музея на приключението Peugeot в Сошо, и ще получават сертификат за автентичност, преди да бъдат пуснати в продажба.
Първият автомобил, който е избран за реставриране, е емблематичен за марката на Лъва: черно Peugeot 205 GTi с 1,9-литров двигател. Реставрирането ще се извърши в работилниците на Aventure Peugeot в Сошо и ще докаже таланта и експертния опит на служителите, специализирани в различни сфери, съществени за качественото възстановяване: механици, формовчици, специалисти по кожи и ламарини.
Това ново начинание е възможно благодарение на снабдяването с резервни части. Aventure Peugeot работи в тази сфера от седем години и трансформира своя логистичен склад, за да събере наличностите си. Асоциацията ще разчита на своите традиционни подизпълнители за снабдяването с липсващи части, а допълнителното 3D принтиране е винаги опция, ако частта вече не може да бъде произведена.
От 2021 г. в платформата на асоциацията – www.laventurepeugeotcitroends.fr, ще бъде обособено пространство, посветено на качествено реставрираните автомобили, носещи обозначението „Par l’Aventure Peugeot“. Частни автомобили също ще могат да присъстват там, след като са получили етикета за качество.
История на Peugeot 205 GTi
Peugeot 205 GTi се появява за първи път в 1.6-литров вид през 1984 г. Бързо се превръща в желана и много почитана кола.
Първоначално 1.6-литровият двигател на колата е произвеждал 105 к. с., по-късно е променен на 115 к. с. 1.9-литровите версии на GTi са с мощност 130 к. с. Смята се, че 1.9-литровият GTi е способен да спринтира от 0 до 62 мили в час за 7.8 секунди, когато е нов.
Интериорът на GTi предлага само най-важното, помагайки му да постигне относително ниско собствено тегло под 900 кг. Той също е умерено практичен, благодарение на четири седалки и – за сравнение – багажник с приличен размер. Червените детайли са отличителен белег на GTi. Петстепенна трансмисия изпраща задвижване към предните колела.
205 GTi е разположен редом с други икони на хетч хеч като VW Golf GTI и Renault Clio Williams.
205 GTI остава в производство до 1994 г.
Някои все още се отнасят към него като към еталонно горещ хеч.
Отзивчивото му управление и ниското тегло го направи хит сред ентусиастите.
Мнозина биха спорили, че 205 GTi е най-добрият хот хеч, правен някога.
205 GTi пристига като 1.6 през 1984 г., а 1.9 към края на 1986 г.
Значките „1.9“ и различните джанти открояват 130 к.с. GTi.
Цените на добрите екзепляри се увеличават нагоре, но все пак можете да намерите използваеми 205 GTis за разумни пари.