Архив

Hummer EV не е първият електрически в историята на GMC

Автомобилният журналист Лари Принц в публикация във Facebook

Реклама на GMC от 1912 г.

Реклама на GMC от 1912 г.

Неотдавна представеният 2022 GMC Hummer EV беше рекламиран като първият изцяло електрически автомобил на марката, но това не е съвсем точно.

Hummer EV може да е първият електрически автомобил GMC, насочен към индивидуални купувачи, но марката предлага редица търговски камиони през 1910-те години, отбеляза автомобилният журналист Лари Принц в публикация във Facebook (отразен първо от The Drive).

Девет модела електрически камиони са добавени към гамата заедно с бензиновите модели през 1911 г. под предшественика Rapid Motor Vehicle Company, според информация от GM Heritage Center. Те са поставени под чадъра на GMC през 1912 г., когато тази марка е пусната на пазара, за да замени както Rapid, така и нейната марка Reliance.

Различните модели получават номера, съответстващи на различните рейтинги на полезния товар. Към 1913 г. осем модела все още са в гамата на GMC, включително електрически камион с 1,5-тонен полезен товар, наречен Модел 3 – век преди определена фирма Fremont да прослави това име.

Електрическите камиони за кратко са основна част от бизнеса на GMC. Те представляват 39,8% от продажбите през 1913 г., но това спада до 3,2% до 1916 г. GMC прави общо 509 електрически камиона през този период.

Траекторията на продажбите на електрокари на GMC е доста типична за ранните електрически превозни средства.

Въпреки относително примитивната технология и много от същите проблеми, пред които са изправени съвременните EV драйвери – като липсата на инфраструктура за зареждане – електрическите автомобили се радват на кратък момент на популярност в ранните дни на автомобилната индустрия.

Автомобилите с вътрешно горене в началото не разполагат с разтегната мрежа от бензиностанции, на които да разчитат, и много потенциални купувачи са изплашени от шума, миризмата и общото непознаване на технологията.

Електричеството – както и парата – първоначално преборват бензина за парите си, но технологичното развитие като електрическия стартер и разпространението на бензиностанции позволиха вътрешното горене да спечели.

GMC не предлага електрически превозни средства от началото на 20-ти век, но експериментира с хибридни задвижвания за пикапи в пълен размер.