Hummer EV не е първият електрически в историята на GMC
Автомобилният журналист Лари Принц в публикация във Facebook
Неотдавна представеният 2022 GMC Hummer EV беше рекламиран като първият изцяло електрически автомобил на марката, но това не е съвсем точно.
Hummer EV може да е първият електрически автомобил GMC, насочен към индивидуални купувачи, но марката предлага редица търговски камиони през 1910-те години, отбеляза автомобилният журналист Лари Принц в публикация във Facebook (отразен първо от The Drive).
Девет модела електрически камиони са добавени към гамата заедно с бензиновите модели през 1911 г. под предшественика Rapid Motor Vehicle Company, според информация от GM Heritage Center. Те са поставени под чадъра на GMC през 1912 г., когато тази марка е пусната на пазара, за да замени както Rapid, така и нейната марка Reliance.
Различните модели получават номера, съответстващи на различните рейтинги на полезния товар. Към 1913 г. осем модела все още са в гамата на GMC, включително електрически камион с 1,5-тонен полезен товар, наречен Модел 3 – век преди определена фирма Fremont да прослави това име.
Електрическите камиони за кратко са основна част от бизнеса на GMC. Те представляват 39,8% от продажбите през 1913 г., но това спада до 3,2% до 1916 г. GMC прави общо 509 електрически камиона през този период.
Траекторията на продажбите на електрокари на GMC е доста типична за ранните електрически превозни средства.
Въпреки относително примитивната технология и много от същите проблеми, пред които са изправени съвременните EV драйвери – като липсата на инфраструктура за зареждане – електрическите автомобили се радват на кратък момент на популярност в ранните дни на автомобилната индустрия.
Автомобилите с вътрешно горене в началото не разполагат с разтегната мрежа от бензиностанции, на които да разчитат, и много потенциални купувачи са изплашени от шума, миризмата и общото непознаване на технологията.
Електричеството – както и парата – първоначално преборват бензина за парите си, но технологичното развитие като електрическия стартер и разпространението на бензиностанции позволиха вътрешното горене да спечели.
GMC не предлага електрически превозни средства от началото на 20-ти век, но експериментира с хибридни задвижвания за пикапи в пълен размер.