Volkswagen отчита тримесечна печалба въпреки спада в продажбите
Помогнато от нарастващото търсене в Китай на луксозни автомобили
REUTERS
Volkswagen се завърна на печалба през третото тримесечие, тъй като нарастващото китайско търсене на луксозни автомобили помогна да компенсира спад от 1,1% в доставките на превозни средства поради пандемията, изпращайки своите акции с 3% по-високи в четвъртък.
Завръщането на германския автомобилен производител на черно идва на фона на засилените случаи на коронавирус в Европа, които накараха правителствата във Франция и Германия да наредят своите държави да се върнат в строги национални заключения преди дни.
„Коронавирусът остава централен проблем“, заяви финансовият директор на Volkswagen Франк Уитър в конферентен разговор с репортери. „Тази ситуация е всичко друго, но не и спокойна.“
Но Уитър каза, че групата очаква икономическото възстановяване да продължи и „не е очаквал блокиране на цялата страна на по-големите пазари“.
Уитър заяви, че поглъщането на американския производител на камиони Navistar International от Volkswagen Traton е важно придобиване, но „настоящият икономически климат няма да улесни това“.
Volkswagen потвърди, че очаква да отчете печалба за цялата година, заявявайки, че бизнесът й „се е възстановил значително“ през третото тримесечие, тъй като продажбите в Китай на премиум автомобили, включително спортни автомобили Audi и Porsche, са нараснали с 3%.
Тримесечните резултати бяха подпомогнати и от поредица от мерки за намаляване на разходите, стартирани по-рано тази година.
Volkswagen заяви, че нетната му ликвидност е нараснала до 24,8 милиарда евро от 18,7 милиарда в края на второто тримесечие.
С изключение на еднократните позиции, оперативната печалба за третото тримесечие е била 3,2 милиарда евро (3,8 милиарда долара), което е по-малко от 4,8 милиарда евро година по-рано, но в сравнение със загубата през второто тримесечие от 1,7 милиарда.
В бележка за клиентите анализаторът на Jefferies Филип Хошоа описва резултатите като „солидно представяне със силни пари, но относително заглушено в контекста на възстановяването на (авто) сектора“.
Миналата седмица германският съперник Daimler отчете рекордните 24% скок в китайското търсене на своите автомобили Mercedes-Benz, като увеличи маржа си през третото тримесечие.
Италианско-американският Fiat Chrysler Automobiles и производителят на Peugeot PSA Group също постигнаха солидни резултати тази седмица.
Уитър каза, че Volkswagen не може да каже със сигурност дали ще постигне целите на ЕС за емисии на CO2 тази година, като добави, че „това ще бъде тежко състезание“.
Акциите на Volkswagen нараснаха с 2,9% до 129,20 евро.