Архив

Папа Франциск – с Toyota Mirai Popemobile на водород

С пробег 310 мили между зарежданията, които изискват станция за водородно горивоA-hydrogen-popemobile-for-His-Holiness-Pope-Francis-13

Папа Франциск е относително прогресивен папа – поне що се отнася до въпросите на околната среда. През 2013 г. напр. замени Ford Focus за Renault 4 от 1984 г., работещо на биогориво Оттогава той направи няколко други неща – премахна бронираното стъкло, което защитаваше някои предишни папи и т.н., а преди дни обяви нов попемобил с нулеви емисии, базиран на Toyota Mirai с водородни горивни клетки.

Независимо от относителните плюсове и минуси на водородните горивни клетки, използването на Mirai от папата, докато той е на посещение на Католическата епископска конференция в Япония – несъмнено привлича вниманието, както към Toyota Mirai, така и към спорното гориво.

Що се отнася до самия Mirai, обаче, той използва същия електродвигател с мощност от 153 к. с., с който Toyota казва, че задвижването осигурява пробег от около 310 мили между зарежданията, които изискват станция за водородно гориво. Автомобилът обаче, има преработен заден край с повишена седалка и предпазна клетка, което позволява на последователите на папата да го виждат ясно по време на публичните му изяви.

A-hydrogen-popemobile-for-His-Holiness-Pope-Francis-10Mirai за папата също разполага с високоинтензивна LED система за осветление, двойка ватикански дипломатически знамена за предните калници и двойка златни ватикански знаци. Разбира се, има и удобно стъпало в прага на задната врата, за да позволи на папата лесен достъп до задната част на неговия роудстър с нулеви емисии.

Папа Франциск, разбира се, има магистърска степен по химия от Университета в Буенос Айрес. Неговите познания доведоха до дълбок интерес към въпросите на околната среда, който той сподели в своя Laudato si ‘през 2015 г. Този документ беше призив към всички да опазим земята и всичко, което ни заобикаля, променяйки начина ни на живот, за да запазим „общия си дом“ на Земята.

Дали новия попемобил това е истинско подобрение спрямо дизеловия, куршумоустойчив Mercedes от миналото или просто поредният маркетингов тласък на водородните лобисти?

Снимки: Toyota