Архив

Volvo Trucks – с пълна гама от електрически камиони в Европа през 2021 г.

Целта е до 2040 г. цялата продуктова гама да бъде без изкопаеми горива6a00d8341c4fbe53ef026be4210689200d-800wi

Volvo Trucks ще предложи пълна гама за тежкотоварни автомобили с електрически задвижващи колела, започвайки в Европа през 2021 г.

Сега Volvo Trucks провежда тестове на електрическите тежкотоварни Volvo FH, Volvo FM и Volvo FMX, които ще се използват за регионален транспорт и градско строителство в Европа. Тези камиони ще имат общо тегло до 44 тона. В зависимост от конфигурацията на батерията обхватът може да бъде до 300 км.

Продажбите ще започнат през следващата година, а обемното производство ще започне през 2022 г. Това означава, че от 2021 г. нататък Volvo Trucks ще продава пълна гама електрически в Европа за дистрибуция, отпадъци, регионален транспорт и градско строителство.

Volvo Trucks започна производството на Volvo FL Electric и Volvo FE Electric през 2019 г. Това са електрически камиони, предназначени за градско разпределение и операции за отпадъци, предимно в Европа. В Северна Америка продажбите на Volvo VNR Electric, камион за регионален транспорт, ще започнат през декември 2020 г.

През това десетилетие ще последват електрически превозни средства за взискателни и тежки операции на дълги разстояния. Това ще бъдат електрически камиони с електрически акумулатори и електрически камиони с по-голям обхват. Volvo Trucks се стреми да започне продажбата на електрически камиони, задвижвани от водородни горивни клетки през втората половина на това десетилетие. Целта на Volvo Trucks е до 2040 г. цялата продуктова гама да бъде без изкопаеми горива.

„За да намалим въздействието на транспорта върху климата, трябва да направим бърз преход от изкопаеми горива към алтернативи като електричеството. Но условията за извършване на тази промяна и съответно темпът на прехода се различават драстично при различните превозвачи и пазари, в зависимост от много променливи като финансови стимули, достъп до инфраструктура за таксуване и вид транспортни операции.“, каза Роджър Алм, президент на Volvo Trucks. „Поради тази причина повечето транспортни компании ще преминат към електрическа експлоатация на етапи. На практика много от тях ще имат смесен парк от камиони, задвижвани от различни горива по време на преходен период.

Нашето шаси е проектирано да бъде независимо от използваната задвижваща линия. Нашите клиенти могат да изберат да закупят няколко камиона Volvo от същия модел, с единствената разлика, че някои са електрически, а други се захранват с газ или дизел. Що се отнася до характеристиките на продукта, като околната среда на водача, надеждността и безопасността, всички наши превозни средства отговарят на едни и същи високи стандарти. Шофьорите трябва да се чувстват запознати със своите превозни средства и да могат да ги експлоатират безопасно и ефективно, независимо от използваното гориво.“, каза Алм.