Архив

Европейските продажби са паднали със 7% през октомври

Но при Audi, Jeep, Fiat и Opel/Vauxhall имаше нарастване

Коли Audi готови за износ в Барселона  Bloomberg

Коли Audi готови за износ в Барселона Bloomberg

Reuters,  Bloomberg

Европейските продажби на нови автомобили спаднаха със 7 процента през октомври, тъй като ограниченията за ограничаване на втора вълна от коронавирус в цяла Европа засегнаха търсенето.

Повечето марки загубиха обем, но имаше и някои победители – включително Audi, Jeep, Fiat и Opel/Vauxhall.

Регистрациите в ЕС, Великобритания и ЕАСТ паднаха до 1,13 милиона през октомври от 1,22 милиона през същия месец миналата година, се казва в изявление на индустриалната асоциация ACEA.

Но регистрациите на Audi са нараснали с 19%, продажбите на Jeep са скочили с 6,7%, Fiat е спечелил 5,5%, а регистрациите на Opel/Vauxhall са се увеличили с 3%. Марката Renault отбеляза лек ръст от 1,2%, докато обемът на Kia нарасна с 1,1%.

Въпреки положителния резултат на Audi, общият обем на Volkswagen Group намаля със 7,5%, ударен от 26% спад в продажбите на Porsche, 17% спад при марката VW и 12% спад при Seat. Регистрациите на Skoda са намалели с 1,5%.

Продажбите на PSA Group са намалели с 5,3%, като DS е намалял с 18%, Citroen – с 12%, а Peugeot – с 5%.

Продажбите на марката Dacia на Renault бяха същите.

Сред марките с лош месец бяха Jaguar, чиито продажби спаднаха с 33%, Ford с 21% и Nissan с 14%. Продажбите на Hyundai спаднаха с 15%, а марката Toyota спадна с 6,1%.

Луксозните автомобилни производители също отчитат загуби, като продажбите на марката BMW падат с 14%, а конкурентният Mercedes-Benz отчита спад от 3,3%.

Освен малката печалба през септември, европейските продажби са в спад през цялата година и са намалели с 27 процента през първите 10 месеца до 9,69 милиона.

Октомврийските регистрации бяха малко по-лоши от прогнозата на Bloomberg Intelligence за спад от около 6%. Продажбите вероятно ще спаднат с около 5 процента през това тримесечие и ще завършат годината с най-малко 25 процента, според анализатора на Bloomberg Intelligence – Майкъл Дийн.

Европейските правителства работят за подпомагане на автомобилния сектор.

Германия заяви, че ще отдели милиарди евро за подкрепа на развитието и производството на климатично съобразни автомобили. Франция разширява мерките за помощ, създадени, за да помогне на хората да купуват нови автомобили, докато италианското правителство отделя стотици милиони евро за подкрепа на сектора.

PSA Group намали производството в няколко френски завода, след като блокирането на страната принуди дилърите да се затворят и доведе до срив на поръчките. Лоби групата La Plateforme Automobile предупреди по-рано този месец, че ако шоурумите не могат да се отворят бързо, индустрията е изправена пред още по-лоши последици от тази пролет.

Франция и Обединеното кралство блокираха в края на миналия месец и в началото на ноември, като затвориха автосалоните и допълнително натиснаха продажбите.

Петте най-големи европейски пазара отбелязаха отрицателни резултати през октомври. Продажбите в Испания спаднаха с 21 процента и с 9,5 процента във Франция, докато Италия, Германия и Великобритания регистрираха по-умерен спад от съответно 0,2 процента, 3,6 процента и 1,6 процента.