Архив

Таварес, оглавяващ PSA, вижда повече консолидация в автомобилната индустрия

Някои няма да успеят в електрическата смяна

Таварес -  изп. директор на  PSA Group, говори по време на конференция в тяхната щабквартира, край Париж, на 26 февруари, 2020. REUTERS

Таварес – изп. директор на PSA Group, говори по време на конференция в тяхната щабквартира, край Париж, на 26 февруари, 2020. REUTERS

Reuters

Ръководителят на производителя на Peugeot – PSA Group – Карлос Таварес, очаква по-голяма консолидация в автомобилната индустрия, тъй като производителите на автомобили инвестират огромни суми, за да направят електромобили, каза той преди дни, като прогнозира, че някои няма да успеят през следващото десетилетие.

„Само най-пъргавите с дарвински дух ще оцелеят“, заяви Карлос Таварес по време на телеконференцията Автомобилна среща на Reuters, добавяйки, че PSA вече не инвестира в двигатели с вътрешно горене, тъй като Европа и Китай настояват за по-чисто шофиране.

Таварес също така каза, че PSA е далеч по-напред от много други при изпълнението на целите на ЕС за емисии на CO2.

PSA работи за планирано сливане с Fiat Chrysler Automobiles и Таварес потвърди, че това е на път да стане в първото тримесечие на 2021 г.

„Засега е добре“, каза той и добави, че голяма част от упоритата работа по обединяването на двете компании вече е свършена.

PSA и FCA ще работят под името Stellantis след сливането им, превръщайки се в четвъртия по големина автомобилен производител в света.

Таварес каза, че една от задачите, пред които е изправена обединената група, ще бъде подобряването на нейните резултати в Китай, най-големият автомобилен пазар в света, където тя ще има значително по-малък пазарен дял, отколкото в Европа и САЩ.

„Нито една глобална автомобилна компания не може да си позволи да не бъде на най-големия автомобилен пазар в света“, каза Таварес.