Изп. директор на VW говори за електрификацията и стойността на Tesla
VW се стреми да допринесе за по-екологична планета
Bloomberg
Бъдещата посока на Volkswagen Group е ясна за нейния изпълнителен директор Хърбърт Диес: Решението е електрическата мобилност. Със своята програма за изцяло електрически автомобили във всички основни пазарни сегменти, VW се стреми да се съобрази с все по-строгите глобални разпоредби за емисии на CO2 и също така да допринесе за по-екологична планета. 62-годишният Дийс говори за това, промените във висшия мениджмънт на VW и пазарната стойност на Tesla в интервю за Automobilwoche, сестра на немски език на Automotive News Europe.
- VW се придвижва към електромобилност, захранване от батерии, по-решително от другите отдавна установени автомобилни производители. Защо?
- Трябва да го правите последователно, ако искате трафикът да стане без CO2. Ако не развиете горивни и EV на една и съща платформа, електрическите автомобили ще бъдат наистина добри. Ето защо решихме да разработим независима електрическа платформа.
- Колко пъти месечно се съмнявате, че този радикален подход може да не е правилният?
- За последно се съмнявах преди 10 години. Оттогава целта и ходът са ясни. Искаме да станем без CO2 и да постигнем целите си за намаляване на емисиите от автопарка. Отговорът как да се постигне това е ясен.
- Може ли марката VW скоро да продава само електрически автомобили в напреднали страни и вече да не предлага двигатели с вътрешно горене?
- Това зависи от клиентите и законодателите. В различни страни се дискутират кога ще бъде разрешено да се продават само превозни средства без емисии. Ограниченията за регистрация на двигатели с вътрешно горене или дори забраните за тази задвижваща система ще отговорят на въпроса какво ще могат да купуват клиентите в бъдеще.
- Защо VW все още изгражда хибридни плъгин автомобили, ако изцяло електрическите превозни средства са бъдещето?
- Plug-in хибридите са оправдани и грешно критикувани толкова силно. Ако карате новия [plug-in] VW Tiguan, той може да направи 50 км до 60 км с електрическа мощност. Много клиенти на Tiguan карат с него 80 процента от общото си разстояние за шофиране. Съвременните plug-in хибриди са добър избор както от икономическа, така и от екологична гледна точка. Балансът на CO2 не е толкова отрицателен, колкото се показва понякога.
- Има много страни, в които двигателите с вътрешно горене ще продължат да бъдат популярни в продължение на десетилетия. Ще изостави ли VW тези пазари?
- Не, имаме много добри двигатели и хибриди с вътрешно горене. А в страни с ниска употреба на автомобили има смисъл да се мисли за електричество още от самото начало.
- Все още ли има смисъл да се изгражда мрежа от бензиностанции там? Слънчевата енергия и електрическата мобилност са много по-очевидни.
- Основният принцип на пазарната стратегия е, че електромобилността има особено добър смисъл там, където се предлага електроенергия без CO2.
- До колко са необходими EV, за да могат да пътуват с едно зареждане, за да спечелят скептиците?
- През последните няколко години се проведе състезание между производители на автомобили. Това ще стане по-малко важно. Важното ще бъде, че предлаганото е екологично. Прекалено големите и тежки батерии не са добри за баланса на CO2. Нещо между тях е правилно.
- Закарахте хечбека с батерии VW ID3 до италианското езеро Гарда за лятната си ваканция. Как беше това?
- Имахме обхват около 350 км (218 мили) и това ни подхождаше доста добре.
- Семейството ID започва с цифрите 3 и 4. Как ще изглежда номенклатурата в крайна сметка?
- Концепцията е да се създадат напълно електрически версии за основните VW сегменти. ID3 започва в Golf сегмента, ID4 съответства на Tiguan по отношение на размерите. Освен това ще бъде добавен седан и вие знаете проучването ID-Buzz (електрически миниван). Все още има пропуски в номенклатурата. Ще намерим офертни решения.
- Бихте ли казали, че VW стартира навреме със семейството на ID? Или за VW е твърде късно?
- Времето е точно. Докато електрическата мобилност беше в нишата с пазарен дял под 1%, имаше смисъл да се електрифицират само съществуващите платформи. Направихме това с Golf и електрическата версия на миникара Citigo. Но сега, когато обемите излизат на пазарите, нашата собствена ID платформа е логичното и най-доброто решение.
- Стартирането на производството на ID3 в Цвикау, Германия, не беше лесно. Според информация от Automobilwoche през септември VW трябваше да разположи около 500 допълнителни служители за преработка на превозни средства. Печелившо ли е производството на EV?
- Преработката не е точната дума. Предварително произведохме превозни средства, в които сега инсталираме софтуера. Това е вярно. За това ни трябват служители. Работим на допълнителни смени, за да отговорим на търсенето.
- Колко важна е пазарната стойност на Tesla за Вас?
- Tesla не се оценява като конвенционална автомобилна компания. Tesla е много по-малък и има десет пъти повече…