Архив

Apple се насочва към автоматични коли до 2024 г.

Технологията за батерии е от следващо нивоP90080238

Reuters

Apple Inc. продължава напред с технологията за самоуправляващи се автомобили и се стреми към 2024 г. да произведе пътническо превозно средство, което може да включва собствена пробивна технология на акумулаторите, казаха запознати пред Reuters.

Автомобилните усилия на производителя на iPhone, известни като Project Titan, се развиват неравномерно от 2014 г., когато за първи път започва да проектира собствено превозно средство от нулата. В един момент Apple оттегли усилията да се съсредоточи върху софтуера и преоцени целите си. Дъг Фийлд, ветеран от Apple, който е работил в Tesla Inc., се завърна, за да наблюдава проекта през 2018 г. и освободи 190 души от екипа през 2019 г.

Оттогава Apple е напреднала достатъчно, за да се стреми да създаде превозно средство за потребителите, казаха двама запознати с усилията, като поискаха да не бъдат назовавани, защото плановете на Apple не са публични. Целта на Apple да изгради лично превозно средство за масовия пазар е в контраст с конкуренти като филиала на Google Waymo, който е направил автономни таксита, за да превозва пътници за услуга без шофьор.

От основно значение за стратегията на Apple е новият дизайн на батерията, който може „радикално“ да намали цената на батериите и да увеличи пробега на превозното средство, според трети човек, който е видял дизайна на батерията на Apple.

Apple отказа да коментира своите планове или бъдещи продукти.

P90080238Изработването на превозно средство представлява предизвикателство за веригата за доставки дори за Apple, компания с дълбоки джобове, която произвежда стотици милиони електронни продукти всяка година с части от цял свят, но никога не е правила кола. Теслата на Илон Мъск отне 17 години, преди най-накрая да постигне трайни автомобили с печалба.

„Ако има една компания на планетата, която има ресурсите да направи това, вероятно е Apple. Но в същото време това не е мобилен телефон“, каза човек, който е работил по Project Titan.

Остава неясно кой ще сглоби автомобил с марка Apple, но източници твърдят, че очакват компанията да разчита на производствен партньор за производство на превозни средства. И все още има шанс Apple да реши да намали обхвата на усилията си до система за автономно шофиране, която да бъде интегрирана с автомобил, произведен от традиционен автомобилен производител, а не производителят на iPhone, продаващ автомобил с марка Apple, добавя друг източник

Двама души, които знаят за плановете на Apple, предупредиха, че забавянето, свързано с пандемията, може да измести началото на производството през 2025 г. или след това.

Apple реши да използва външни партньори за елементи на системата, включително сензори за лидар, които помагат на P90080238самоуправляващите се автомобили да получат триизмерен изглед на пътя, съобщиха двама запознати с плановете на компанията.

Колата на Apple може да разполага с множество сензори за лидар за сканиране на различни разстояния, каза друг човек. Някои сензори могат да бъдат получени от вътрешно разработените лидарни устройства на Apple, каза този човек. Моделите на Apple iPhone 12 Pro и iPad Pro, пуснати тази година, имат и лидарни сензори.

По-рано Reuters съобщи, че Apple е провела разговори с потенциални доставчици на лидар, но проучва и изграждането на собствен сензор.

Що се отнася до батерията на автомобила, Apple планира да използва уникален „моноклетъчен“ дизайн, който напълва отделните клетки в батерията и освобождава място вътре в батерията, като елиминира торбичките и модулите, които държат материалите на батерията, каза един от хората.

Дизайнът на Apple означава, че по-активен материал може да бъде опакован в батерията, което дава на автомобила потенциално по-голям обхват. Apple също изследва химия за батерията, наречена LFP, или литиево-железен фосфат, каза източник, който по своята същност е по-малко вероятно да прегрее и по този начин е по-безопасен от други видове литиево-йонни батерии.

„Това е следващото ниво“, каза човекът за технологията на батерията на Apple. „Тя ще бъде като първия път, когато видяхте iPhone.“

Преди това Apple е ангажирала Magna International Inc в преговори за производство на автомобил, но разговорите се прекратяват, тъй като плановете на Apple стават неясни, каза човек, запознат с тези предишни усилия. Magna не отговори веднага на молба за коментар.

За да донесат печалба, производителите на автомобили често искат обеми, които биха могли да представляват предизвикателство дори за Apple, която би била новост на автомобилния пазар.

„За да имате жизнеспособна инсталация за сглобяване, са ви необходими 100 000 превозни средства годишно, с по-голям обем“, каза човекът.