Renault ще засили марката Alpine с 3 EV в малък обем
Alpine и Lotus ще си сътрудничат в електрически спортен автомобил, който ще пристигне през 2025 г.
Renault ще превърне своя алпийски спортен автомобил в изцяло електрическа марка и ще го разшири с три нови напълно електрически модела, включително EV, разработен с Lotus Cars.
Alpine ще получи хечбек от начално ниво, базиран на платформата CMF-B EV на алианса Renault-Nissan и SUV, базиран на платформата CMF-EV на алианса.
Alpine и Lotus ще си сътрудничат в електрически спортен автомобил, който ще пристигне през 2025 г., когато единственият модел на Alpine в момента, купето A110, ще трябва да бъде заменен, за да постигне нови цели за емисии и други по-строги разпоредби, каза изпълнителният директор на Renault Лука де Мео.
Alpine ще остане нишова марка, „но можем да умножим бизнеса с коефициент 10 или 20 лесно, като използваме усилията на Renault“, заяви Де Мео в онлайн презентация наскорро.
Alpine ще поеме ръката на Renault, която сега произвежда бързи версии на модели като Clio и Megane. Марката ще бъде популяризирана в световен мащаб чрез отбора на Алпийската Формула 1, който бе ребрандиран от Renault за сезон 2021.
Де Мео заяви, че партньорството на Renault с Lotus, който е собственост на китайския Geely, има смисъл, тъй като двете марки споделят сходни убеждения. „Лотосът и Алпийският са две страни на една и съща монет“, каза той.
Alpine има за цел да определи цената на колата, разработена от Lotus, възможно най-близо до тази на A110, която започва от 58 000 евро (70 000 долара) във Франция.
Добавянето на електрическо задвижване неизбежно ще го направи малко по-скъпо, каза де Мео. Той каза, че целта на съвместните разработчици на Alpine и Lotus „е да създадат вълнуващ автомобил“.
Lotus разработва електрически хиперкар, наречен Evija, който ще стартира преминаването на британския автомобилен производител към електрификация.
Всеки нов спортен автомобил, разработен с Alpine, ще седи доста под Evija, вероятно като заместител на дългогодишния модел на Lotus Elise.
Renault заяви, че има за цел Alpine да бъде печеливша до 2025 г., включително инвестиции в автомобилен спорт.
Alpine и Lotus продават автомобили на намаляващ пазар на любители на спортни автомобили, така че сътрудничеството има смисъл от финансова гледна точка. И двете компании използват алуминиево шаси за своите спортни автомобили, което им позволява да разработят автомобил, който използва общия им опит в този производствен процес.
„Нашите компании имат много общи неща – от пионерско родословие до спечелили шампиона спортни автомобили“, заяви в изявление изпълнителният директор на Lotus Фил Попхам.
Марките също ще проучат предлагането на компаниите на техните съвместни услуги и обединяване на техния инженерен опит.
Бившият изпълнителен директор на Google – Лоран Роси, стана главен изпълнителен директор на Alpine на 11 януари в промоция от позицията си на ръководител на стратегическия и бизнес развитие на Renault.
Бившият главен изпълнителен директор на Renault Карлос Гон съживи Alpine през 2017 г. с ретро стила A110, след като марката беше в латентно състояние от своя връх като емблематичен производител на спортни автомобили през 60-те и 70-те години.
Британският производител на спортни автомобили Caterham първоначално си сътрудничи с Alpine върху възродения A110, но се изтегля, преди проектът да завърши. Caterham продава много адаптирана версия на оригиналните спортни автомобили на Lotus, Seven.