Архив

Opel Crossland (2021) – компактен SUV извън конкуренция

Много богати възможности и екипировка, системи за подпомагане на шофьораOpel-Crossland-2021-1024-04

Свеж и компактен отвън, много просторен и гъвкав отвътре, с хладен SUV външен вид. Това е новият Opel Crossland, който е първият модел, възприел безпогрешното ново лице на марката, показано преди немного време от новия Opel Mokka. Както при Mokka, новият Opel Crossland се освобождава от X-приложението в името си. В допълнение към дизайна, Opel разработи допълнително шасито на Crossland, управлението и добави спортна облицовка GS Line +, както и адаптивния контрол на сцеплението IntelliGrip.

Органично интегрирайки решетката и фаровете, Opel Vizor на новия Crossland се простира в едно в предната част на автомобила. Vizor оптически разтяга ширината и организира фасцията с намалено количество елементи. Легендарната емблема на светкавицата на марката гордо доминира в центъра. Vizor ще се превърне в отличителен белег на всички модели на Opel вече с идеята за по-нататъшно съчетаване на най-добрите технологии.

Отзад, новите тъмно оцветени задни светлини подобряват характерния дизайн на светлините на крилата на Opel, а новата черна повърхност на задната врата с висок гланц (предлага се в комбинация с черния покрив) прави новия Opel Crossland да изглежда по-широк и по-силен.

Също така нови са предните и задните планки за плъзгане (боядисани в сребристо при варианта на модела Ultimate), LED предни фарове за мъгла (с хромиран декор на Ultimate и Elegance), хромирана на вратите за Ultimate облицовка, както и стилна 16 и 17-инчови лети джанти. Първите се предлагат в сребрист, черен двуцветен или черен двуцветен черен блясък, докато вторите се предлагат в черен двуцветен или черен висок гланц.

Opel-Crossland-2021-1024-05Любителите на спортния външен вид ще оценят парите за  Crossland GS Line +. Тази нова облицовка, включваща черни 17-инчови джанти от леки сплави, черен покрив, с AGR ергономични седалки (Aktion Gesunder Rücken eV) за шофьор и пътник отпред, LED задни светлини и релси на покрива правят компактния SUV наистина извън конкуренцията.

Щедрото усещане за простор и първокласните ергономични предни седалки AGR в Opel Crossland ще направят дългите пътувания още по-удобни. Всъдеходът също убеждава с високо ниво на гъвкавост, благодарение на индивидуално плъзгащите се и наклонени задни седалки. Те се предлагат с разделяне 60/40 и се плъзгат с до 150 милиметра, увеличавайки пространството на багажника от 410 до водещите в класа 520 литра за секунди. Сгъването на задните седалки напълно увеличава обема на багажника до 1255 литра.

Динамичните шофьори ще оценят особено подобренията, направени от Opel в шасито на Crossland. Инженерите на Opel в Рюселсхайм са разработили нови пружини и амортисьори за предното окачване на амортисьора McPherson и задната ос на торсионната греда. В комбинация с новия междинен вал на кормилната колона, който подобрява прецизността на управлението и усещането за център, шасито на новия Crossland осигурява оптимален баланс на комфорт и пъргавина.

Новите купувачи на Opel Crossland могат да добавят допълнителна безопасност към подобрената динамика на шофиране с Opel-Crossland-2021-1024-08IntelliGrip (наличен от началото на 2021 г.). Тази адаптивна система за контрол на сцеплението позволява оптимално сцепление и стабилност на всички видове повърхности. IntelliGrip предлага следните пет режима:

Нормално / на пътя: „Нормален режим“ се включва веднага щом Crossland стартира. ESP и настройките за контрол на сцеплението са подходящи за нормални условия на шофиране в центъра, на магистралата или в провинцията.

Сняг: Този специален зимен режим позволява оптимално сцепление на заледени и заснежени повърхности при скорост до 50 км в час. Контролът на сцеплението регулира приплъзването на предните колела, забавяйки въртящото се колело и прехвърляйки въртящия момент на другото предно колело.

Кал: Този режим позволява по-голямо приплъзване на колелото. Това умишлено въртене на колелото с най-малко сцепление при пускане на автомобила позволява премахването на калта от гумата, която след това може да възвърне сцеплението. Междувременно колелото с най-голямо сцепление получава най-високия въртящ момент. Този режим е активен до 80 км в час.

Пясък: Този режим позволява малко количество едновременно завъртане на двете задвижвани отпред колела, което позволява на автомобила да се движи и намалява риска от потъване.

ESP Off: Това деактивира ESP и контрола на сцеплението при скорост до 50 км / ч. От съображения за безопасност IntelliGrip автоматично се връща в „нормален режим“ при скорости над 50 км / ч.

Шофьорите и пътниците могат да се насладят не само на силно сцепление, но също така са добре свързани и забавлявани благодарение на гамата от информационно-развлекателни системи, включващи Radio BT, Multimedia Radio и най-модерната Multimedia Navi Pro с 8,0-инчов цветен сензорен екран. Мултимедийните устройства също са съвместими с Apple CarPlay и Android Auto. Съвместимите смартфони се заплащат, когато използват безжично индуктивно зареждане. Освен това Crossland предлага като опция услугата OpelConnect. Навигация на живо с информация за трафика в реално време и текущи цени на горивата, плюс директна връзка към помощ при повреда и спешни повиквания прави пътуванията още по-спокойни.

Клиентите на Opel Crossland могат да избират от портфолиото силови агрегати от ефективни бензинови и дизелови двигатели с работен обем 1,2 и 1,5 литра. Както бензиновите двигатели с 83 к. с. до 130 к. с., така и дизеловите двигатели с 110 к.. с. и 120  к. с. вече отговарят на строгия стандарт Euro 6d за емисии.

Opel-Crossland-2021-1024-06Пътуванията ще бъдат още по-релаксиращи и по-безопасни с многобройните ултрамодерни технологии и асистиращи системи, предлагани с Opel Crossland. Адаптивните пълен LED фарове със светлина в завой, асистент за дълги светлини и автоматично нивелиране осигуряват изключителна видимост в тъмното.

Дисплеят Head Up проектира най-важните данни за скоростта, навигацията и асистиращите системи в пряката видимост на водача.

Предупреждението за сблъсък напред с автоматично аварийно спиране и засичане на пешеходци работи при скорости над 5,0 км в час. Ако превозното средство или пешеходецът се приближат твърде бързо, системата издава предупредителен звуков сигнал и показва съобщение в Информационния център за водача. Ако сблъсъкът е неизбежен, спирачната система се подготвя и, ако е необходимо, се използва аварийно спиране, за да се минимизират ефектите от потенциален сблъсък. Под 30 км в час системата може напълно да спре автомобила. Ако скоростта надвишава 30 км в час, скоростта се намалява и водачът трябва активно да спира.

Предупреждението за напускане на лентата издава звукови и видими сигнали, ако регистрира, че лентата е оставена неволно.

Сигналът за сънливост на водача оценява нивото на умора чрез стила на шофиране и предупреждава водача, ако е необходима почивка.

Side Blind Spot Alert използва ултразвукови сензори и съобщава за превозни средства, пътуващи до страните на автомобила, и предупреждава водача с предупредителна лампа в съответното огледало.

Панорамна камера дава задно виждане с ъгъл на видимост от 180 градуса отзад.

Automatic Park Assist идентифицира подходящи паралелни и перпендикулярни места за паркиране и паркира колата автоматично; шофьорът трябва само да задейства педалите и превключването на скоростите.

Круиз контрол с ограничител на скоростта, заедно с разпознаването на знака за скорост, позволява бързо и лесно спазване на ограничението на скоростта.