Groupe Renault представя нов стратегически план „Реконструкция“
Ориентира се от обеми към стойност
Във Франция Лука де Мео, главен изпълнителен директор на Groupe Renault, представи новия стратегически план на групата – „Реконструкция“ – който, наред с други по-специфични елементи, има за цел да измести стратегията на Groupe Renault от обеми към стойност. В съответствие с тази организация, ориентирана към стойността, компанията вече няма да измерва своите резултати по пазарни дялове и продажби, а по рентабилност, генериране на пари и ефективност на инвестициите.
Този стратегически план е структуриран на 3 фази, които се стартират паралелно:
„Възкресението“, ще продължи до 2023 г., ще се фокусира върху възстановяването на марж и генериране на пари;
„Реновирането“, обхващащо до 2025 г., ще доведе до обновяване и обогатяване на съставите, подхранващи рентабилността на марката; и
„Революция“ от 2025 г. нататък ще насочи бизнес модела към технологии, енергия и мобилност.
Планът за реконструкция има за цел да възстанови конкурентоспособността на Groupe Renault чрез:
Повишаване на ефективността чрез инженеринг и производство за намаляване на фиксираните разходи и за подобряване на променливите разходи в световен мащаб;
използване на текущите индустриални активи на Групата и положението на електрическите превозни средства в Европа;
надграждане на Алианса за увеличаване на обхвата на продукти, бизнес и технологично покритие;
ускоряване на развитието и внедряването на мобилността, енергийните услуги и услугите, свързани с данните; и
стимулиране на рентабилността чрез 4 диференцирани бизнес единици.
Groupe Renault се реорганизира, за да изпълни този план. Функциите, като инженерството е начело, са отговорни за конкурентоспособността, разходите и времето за пускане на пазара на продуктите на марките. Пълноценните, ясни и диференцирани марки управляват своята рентабилност.
В рамките на Renaulution Групата си поставя нови финансови цели:
До 2023 г. над 3% оперативен марж на групата, около 3 милиарда евро кумулативен свободен паричен поток в автомобилната индустрия (2021-23) и по-ниски инвестиции (НИРД и капиталови разходи) до около 8% от приходите;
До 2025 г. най-малко 5% оперативен марж на групата, около 6 милиарда евро кумулативен автомобилен оперативен свободен паричен поток (2021-25) и подобрение на ROCE с поне 15 пункта в сравнение с 2019 г.
„Преобразуването е свързано с преместване на цялата компания от обеми към стойност. Повече от обрат, това е дълбока трансформация на нашия бизнес модел. Поставили сме стабилни, здравословни основи за нашето представяне. Рационализирахме нашите операции, започвайки с инженеринг, коригирайки размера си, когато е необходимо, преразпределяйки ресурсите си в продукти с висок потенциал и технологии. Тази повишена ефективност ще подхрани бъдещата ни гама: технологично внедрена, електрифицирана и конкурентна. И това ще подхрани силата на нашите марки, всяка със своите ясни, диференцирани територии; отговорни за тяхната рентабилност и удовлетвореност на клиентите. Ще преминем от автомобилна компания, работеща с технологии, към технологична компания, работеща с автомобили, като ще реализираме поне 20% от приходите си от търговия с услуги, данни и енергия до 2030 г.“, заяви Де Мео, главен изпълнителен директор на Groupe Renault.
Планът за реконструкция включва следните елементи:
Рационализиране на платформи от 6 на 3 (с 80% от обемите на групата, базирани на три платформи на Алианса) и силови агрегати (от 8 на 4 семейства);
Всички модели, които ще бъдат пуснати на съществуващите платформи, ще бъдат на пазара след по-малко от 3 години;
Право оразмеряване на производствения отпечатък от 4 милиона единици през 2019 г. на 3,1 милиона единици през 2025 г. (стандарт на пристанището);
Преоткрита ефективност с доставчиците
Този нов модел ще създаде балансирано и по-печелившо продуктово портфолио с 24 старта до 2025 г. – половината от тях в C / D сегменти – и поне 10 пълни EV.
Renault, La nouvelle Vague (Новата вълна)
Марката ще въплъти модерността и иновациите в и извън автомобилната индустрия в енергетиката, технологиите и услугите за мобилност. Като част от стратегията си, марката ще повдигне своя микс от сегменти с офанзива от сегмент С и ще укрепи позициите си в Европа, като същевременно се фокусира върху печеливши сегменти и канали на ключови пазари като Латинска Америка и Русия.
Половината стартирания в Европа ще бъдат пълни електромобили, с по-висок маржин принос от ICE (в евро). Renault също ще бъде предизвикател на хибридния пазар с 35% хибриден микс.