Архив

Mercedes-Benz представи EQA

Входно ниво за семейството на електрическите EQ превозни средства

Mercedes-EQ, EQA 250, Edition 1

Mercedes-EQ, EQA 250, Edition 1

Източник: greencarcongress.com

Mercedes-Benz представи EQA, новия модел от първо ниво в изцяло електрическия свят на автомобилите Mercedes-EQ. EQA е първият изцяло електрически член на компактния автомобил от Mercedes-Benz. В тясна връзка с GLA, той предоставя всички характеристики на това превозно средство, комбинирани в този случай с ефективна електрическа система.

EQA се пуска като EQA 250 (комбиниран разход на електроенергия: 15,7 кВтч / 100 км) със 140 кВт и пробег според WLTP от 426 километра. EQA 250 ще се предлага в Германия на цени от 47 540,50 евро. Въз основа на нетната ценова листа от 39 950 евро, клиентите могат да се възползват от екологичния бонус от 6000 евро, предложен от федералното правителство и 3000 евро от Mercedes-Benz като производител.

Следват допълнителни варианти, които да отговорят на специфичните изисквания на клиента. Те ще включват, от една страна, поредица от още по-атлетични модели със задвижване на всички колела с допълнителен електрически задвижващ механизъм (eATS) и мощност от 200 кВт или повече, а от друга страна версия с обхват над 500 километри (WLTP). Mercedes-EQ вижда ключът към по-голям диапазон не във все по-големите батерии, а в системното подобряване на ефективността на всички компоненти на автомобила.

Литиево-йонната батерия „на два етажа“, която седи като структурен елемент в долната част на автомобила, има енергийно съдържание от 66,5 кВтч. За да се отговори на високия стандарт на комфорт на шум и вибрации, който е такъв отличителен белег на марката, са предприети сложни мерки за изолиране на електрическия двигател от шасито и каросерията. Многобройни амортизационни мерки засилват този ефект.

E Drive (Elektroantriebsstrang/4MATIC), EQA 250

E Drive (Elektroantriebsstrang/4MATIC), EQA 250

На предния мост се използва асинхронен двигател. Електрическият мотор, трансмисия с фиксирано съотношение с диференциал, охладителната система и силовата електроника образуват силно интегриран, много компактен възел: електрическият двигател (eATS). Предавателното число и зъбните колела са конфигурирани за изискванията на системата за задвижване на предните колела.

По-мощните модели включват допълнително електрическо задвижване (eATS) на задния мост с преработен, постоянно възбуден синхронен двигател. Това е изключително компактен дизайн.

В постоянно възбуден синхронен двигател роторът на променливотоковия мотор е обсипан с постоянни магнити. Магнитите – и по този начин роторът – следват въртящото се поле с променлив ток в намотката на статора. Казва се, че двигателят е синхронен, тъй като роторът се върти със същата скорост като магнитното поле на статора. Скоростта се приспособява към изискванията за скорост на водача в честотните преобразуватели на силовата електроника. Предимствата на този дизайн включват високо съотношение мощност/размер, високо ниво на ефективност и висока консистенция на изхода.

Балансът на производителност между предния и задния мост във версиите 4MATIC се регулира интелигентно до 100 пъти в секунда, в зависимост от ситуацията на шофиране. Философията на Mercedes-EQ е да оптимизира потреблението чрез възможно най-често използване на задния електродвигател, докато асинхронният двигател на предния мост генерира само минимални загуби при съпротивление при работа с частичен товар.

В режим на превишаване или по време на спиране, електродвигателите стават алтернатори: механичното им въртене се преобразува в електрическа енергия и се използва за зареждане на батерията с високо напрежение (рекуперация) 999. Водачът може да избере функцията за възстановяване ръчно, като използва лопатки зад волана.

Налични са следните етапи на възстановяване: DAuto (възстановяване чрез ECO Assist, за да отговаря на конкретната ситуация, вижте следващия раздел), D + (издигане), D (ниско възстановяване), D- (средно възстановяване) и D- – (високо възстановяване). Новостта при EQA е, че ако е избрана функцията DAuto, този режим остава настройката при рестартиране на автомобила. За да спре, водачът трябва да активира спирачката както обикновено, независимо от етапа на възстановяване.

EQA е снабден с литиево-йонна батерия с висока енергийна плътност. Батерията се състои от пет модула и е разположена под купето в средата на автомобила. Най-ниската точка на превозното средство обаче е долният ръб на страничните прагове, което дава на EQA повече от 200 мм пътен просвет.

Батерията се отличава с двуетажен дизайн, което я прави още един пример за интелигентно използване на пространството: „Носът“ на батерията, който побира системата за управление на батерията, е разположен отпред, зад централната конзола. Алуминиев корпус, както и самата конструкция на каросерията на автомобила предпазват компонента от потенциално докосване на земята. Корпусът на акумулатора е част от структурата на автомобила и следователно е неразделна част от концепцията.

Високоволтовата батерия има максимално напрежение 420 V и номинален капацитет 190 Ач, което й дава енергийно съдържание от 66,5 кВтч. Батерията е част от интелигентната система за управление на топлината на EQA. За да се гарантира, че той винаги се поддържа в оптималния температурен диапазон, той може да се охлажда или нагрява, както е необходимо, чрез захранваща с охлаждаща течност плоча под батерията.

Както за всички други батерии с високо напрежение, Mercedes-Benz издава сертификат за батерията, като по този начин

EQA battery

EQA battery

предоставя гаранция за производителност. Това е валидно за осем години или разстояние, изминато от 160 000 километра, и гарантира правилно функционираща батерия с високо напрежение: сертификатът покрива и загуба на капацитет в батерията.

Управление на зареждането: CCS гнездо за зареждане за променлив ток, както и за постоянен ток. Вкъщи или в обществени пунктове за зареждане, вграденото зарядно устройство осигурява удобен начин за зареждане на EQA с до 11 кВт, използвайки променлив ток (AC). Времето за зареждане, необходимо за пълно зареждане, зависи от наличната инфраструктура и специфичното за страната оборудване на превозното средство. Зареждането в Mercedes-Benz Wallbox е значително по-бързо, отколкото в домашен контакт.

В зависимост от SoC (състоянието на зареждане) и температурата на високоволтовата батерия, EQA може също така да се зарежда бързо с максимална мощност до 100 кВт на подходяща зарядна станция. В този случай батерията може да се зареди от 10 – 80% SoC за около 30 минути. За зареждане с променлив и постоянен ток EQA е оборудван стандартно в Европа и САЩ с CCS конектор (комбинирана система за зареждане) в дясната странична стена. В Япония или Китай се използват съответните специфични за страната гнезда за зареждане. Времената за зареждане също могат да варират в сравнение с тези за европейския модел.

EQA е първият модел на Mercedes-EQ, чието аеродинамично развитие е предприето изцяло цифрово. Последвалите измервания, предприети във вятърния тунел, разкриха стойност на Cd от 0,28, като по този начин потвърдиха високото качество на числената симулация. Челната площ A възлиза на 2,47 m2.

Сред най-важните аеродинамични мерки са напълно затворената система за контрол на охлаждащия въздух в горната част, аеродинамично ефективните предни и задни престилки, много гладкото, почти напълно затворено дъно, специално оптимизирани колела Aero и специално пригодени спойлери за предни и задни колела.