Nissan ще бъде неутрален спрямо въглерода до 2050 г .
100 % от предлаганите нови превозни средства на ключови пазари ще бъдат електрифицирани до началото на 2030-те
Nissan Motor Co., Ltd. си е поставила за цел да постигне въглероден неутралитет по време на дейността на компанията и жизнения цикъл на нейните продукти до 2050 г. „Жизнен цикъл“ включва извличане на суровини, производство, употреба и рециклиране или повторна употреба на превозните средства. Като част от тези усилия, до началото на 2030-те години всички изцяло нови автомобили на Nissan, предлагани на ключови пазари – Япония, Китай, САЩ и Европа, ще бъдат електрифицирани.
Nissan ще преследва допълнителни иновации в електрификацията и производствените технологии, за да постигне напредък по отношение на целта на компанията за въглероден неутралитет в следните стратегически области:
Иновации в областта на батериите, включително полупроводникови и свързани с тях технологии за разработване на конкурентни и по-ефективни електрически превозни средства;
По-нататъшно развитие на електрифицираните задвижващи системи e-POWER на Nissan за постигане на по-голяма енергийна ефективност;
Разработотване на екосистема на батериите в подкрепа на децентрализирано генериране на енергия на място за сгради с възобновяеми енергийни източници. Nissan очаква засилено сътрудничество с енергийния сектор в подкрепа на декарбонизацията на електрическите мрежи; и
Иновации в производствения процес в подкрепа на по-висока производителност при сглобяването на автомобили, като се започне с инициативата Nissan Intelligent Factory. Компанията също така ще се стреми към по-голяма енергийна и материална ефективност в подкрепа на дългосрочните амбиции за въглеродна неутралност.
Усилията на компанията за електрификация и намаляване на емисиите подкрепят целите на Парижкото споразумение на ООН за изменението на климата и глобалния напредък към въглероден неутралитет до 2050 г.
Амбициите на Nissan се разширяват и върху минали инициативи в рамките на програмата Nissan Green и продължаващата работа на компанията за минимизиране на въглеродния отпечатък на нейните продукти и операции. Компанията представи първата в света електрическа кола за масовия пазар, Nissan LEAF, и до момента е продала над 500 000 от автомобила с нулеви емисии. Nissan също така продължава да работи с индустриални коалиции и власти за развитие на инфраструктурата и повишаване на обществената информираност за ползите от електрическите превозни средства.