Архив

Hyundai пуска Ioniq 5 електрически среден CUV

Предлага се с редица мощни електрически конфигурацииHyundai-Ioniq_5-2022-1024-02

Източници: netcarshow.com, carwow.co.uk, caranddriver.com, en.wikipedia.org/wiki/Ioniq_5, motortrend.com, thedriven.io

Hyundai Motor Company стартира Ioniq 5 среден CUV по време на събитие за виртуална световна премиера. Ioniq 5 е изграден върху архитектурата на Hyundai Motor Group за акумулаторни електрически превозни средства (BEV), наречена Electric-Global Modular Platform (E-GMP), което му позволява да има уникални пропорции с удължено междуосие.

Президентът на Hyundai и ръководител на глобалния му дизайнерски център, Снаг Юп Лии казва, че новите подходи, възприети от Hyundai в  дизайна на Ioniq, предлагат „оптимистичен поглед върху това, което клиентите могат да очакват в новата EV ера“.

Hyundai-Ioniq_5-2022-1024-17Новият Ioniq 5 е с дължина 4635 милиметра и добра част от общата му дължина е представена от масивното междуосие, простиращо се на щедрите 3000 мм. Средният SUV е с широчина 1890 мм и височина 1 605 мм, като Hyundai твърди, че предлага вътрешното пространство на автомобил от сегмент по-горе.

Имайки междуосие със 100 мм по-дълго от това на значително по-големия Palisade, разбира се, интериорът е впечатляващо просторен, особено за SUV с този размер. Той има товарен капацитет от 531 литра зад задните седалки, който може да бъде увеличен до близо 1600 литра, след като сгънете втория ред.

С E-GMP, Ioniq 5 предлага иновативен интериорен дизайн с екологични материали, силна производителност, съчетана с ултра бързо зареждане и функция Vehicle-to-Load (V2L), както и усъвършенствани функции за свързване и помощ на водача.

2022-hyundai-ioniq-5

Уникалният външен дизайн на Ioniq 5 се характеризира с вдъхновения от Pony профил върху 3000 мм междуосие. Това удължено междуосие изисква по-сложен подход за превръщане на тази нова пропорция в съвременна EV типология.

Предната част на автомобила е оборудвана с първия капак на Hyundai, който минимизира празнините в панела за оптимална аеродинамика. Предната броня е дефинирана от привличаща вниманието V-образна форма, включваща отличителни дневни светлини (DRL), които осигуряват безпогрешен светлинен подпис, уникален за Ioniq 5. Тези малки пикселовидни клъстери се появяват и в задната част на автомобила.

Отстрани дръжките на вратите с автоматично измиване осигуряват изчистен дизайн на повърхността и подобрена аеродинамична ефективност. Предните и задните форми на превозното средство се сливат заедно при вратите му, предлагайки поредния пример за дизайна на „Параметрична динамика“ на Hyundai, за пръв път видян на изцяло новия Tucson. Силната форма на С-колона, вдъхновена от концепцията EV на Hyundai ’45’, дава на Ioniq 5  присъствие, ясно разпознаваемо от разстояние.

Аеро-оптимизираните джанти допълнително повтарят темата за дизайна Parametric Pixel и се предлагат в супер голям 20-инчов диаметър, най-големите джанти, монтирани някога на Hyundai EV. Те допълват съвършените пропорции на Ioniq 5, оптимизирани за E-GMP на Hyundai.

Ioniq 5 се предлага с редица мощни електрически (PE) конфигурации. Клиентите могат да избират измежду две опции за батерия, или 58 кВтч, или 72,6 кВтч (клиентите в региона на Северна Америка ще могат да изберат опции за батерии с мощност 58 кВтч или 77,4 кВтч), както и две оформления на електрически двигатели, или със заден двигател само или както с предни, така и със задни двигатели. Всички PE варианти осигуряват максимална скорост от 185 км в час.

Снабден с по-малката от двете батерии и един мотор, Ioniq 5 предлага 168 к. с. (125 кВт) и 350 Нм въртящ момент и  до 100 км в час  за 8,5 секунди. При модела AWD, комбиниран с по-малката батерия и получавате заден двигател с мощност 161 к. с. (120 кВт) и 350 Нм, работещ заедно с преден двигател, произвеждащ 71 к. с. (53 кВт) и 255 Нм. В тази конфигурация времето за спринт пада до 6,1 секунди, а комбинираната мощност е 232 к. с. (173 кВт) и 605 Нм.

Новият EV на Hyundai може да се получи с по-голямата батерия и задно задвижване, като в този случай електрическиятhyundai-ioniq-5-2021 мотор, монтиран отзад, произвежда 215 к. с. (160 кВт) и 350 Нм за спринт за 7,4 секунди. Най-мощният и бърз  Ioniq 5 с по-големия пакет и AWD, предлага 208 к. с. (155 кВт) и 350 Нм от задния мотор и 94 к. с. (70 кВт) и 255Нм от предния мотор, за да завърши работата само за 5,2 секунди. Комбинираната мощност е 302 к. с. и 605 Нм.

Батерията може да се зареди от 10 до 80 процента за 18 минути благодарение на 800 V възможности за зареждане с помощта на зарядно устройство от 350 кВт. Само пет минути зареждане ще са достатъчни за обхват от 100 километра по WLTP. Версията със задвижване на задните колела с по-голямата батерия е с обхват до 480 километра, според оценките на Hyundai, тъй като окончателните цифри все още се очакват.

IONIQ 5 предоставя и иновативна функция V2L, която позволява на клиентите свободно да използват или зареждат всякакви електрически устройства, като електрически велосипеди, скутери или къмпинг оборудване.

Функцията V2L може да достави до 3,6 кВт мощност. Портът V2L се намира под седалките на втория ред и може да се активира, когато е включено превозно средство. Друг V2L порт е разположен на порта за зареждане от външната страна на автомобила. Използвайки конвертор, клиентите могат да зареждат мощно електрическо оборудване. Външният порт осигурява захранване дори когато автомобилът е изключен.

hyundai-ioniq-5-2021 (1)Широкият, конфигурируем, двоен кокпит разполага с 12-инчов екран с информационно-развлекателен екран с пълно докосване и 12-инчов дигитален клъстер, който може да се персонализира според нуждите на клиентите.

Ioniq 5 разполага с дисплей с увеличена реалност (AR HUD), който по същество превръща предното стъкло в екран на дисплея.

Ioniq 5 е оборудван и със следващото ниво на Hyundai SmartSense, усъвършенствана система за подпомагане на водача, осигуряваща най-високите нива на безопасност и удобство на пътя. IONIQ 5 е първият модел на Hyundai, който предлага Highway Driving Assist 2 (HDA 2). Други системи за подпомагане на шофирането включват асистент за избягване на сблъскване напред (FCA), асистент за избягване на сблъсък с мъртви точки (BCA), интелигентен асистент за ограничаване на скоростта (ISLA), предупреждение за внимание на водача (DAW), асистент за дълги светлини (HBA) и др.

IONIQ 5 ще се предлага в избрани региони от първата половина на 2021 г.

След пускането на Ioniq 5, Hyundai ще разшири своята гама BEV с Ioniq 6, електрически седан, и Ioniq 7, голям електрически SUV.