Архив

Land Rover пуска Retro Defender V8 Trophy Edition

Класическата дивизия на Land Rover пусна ограничен брой от 25 от ретротоBB1dEnlX

Носталгичното преобразуване на старата школа Defender не е евтино – на 270 000 долара, но само 25 души по света ще получат такъв. Никой от тях няма да бъде в САЩ.

Класическата дивизия на Land Rover пусна ограничен брой от 25 от ретро Defender Works V8 Trophy, показан тук, на базата на вече несъществуващия old-school Defender.

Сред произвежданите ще бъдат както модели с две врати (90), така и с четири врати (110), всички в цвят Eastnor Yellow, напомнящ на записите Camel Trophy от 80-те и 90-те години.

Land Rover изглежда е особено трудно да се раздели с най-емблематичния си модел, пускайки поредното ново издание на Defender, което официално се оттегли преди пет години. Това е лимитираният Defender Works V8 Trophy.

Не си мислете, че това е алтернатива на новия и много по-усъвършенстван Defender, който се появи в продажба миналата година. Works V8 Trophy е продукт на Classic Division на Land Rover и ограничената серия от 25 ще бъде базирана на съществуващите шасита. С други думи, това са преобразувания след продажбата. Ще се произвеждат както къси, така и две врати с 90 врати, и четиривратни 110 комби с дълго междуосие, като мощността идва от атмосферната версия на 5.0-литровия V-8 на JLR, произвеждащ 399 конски сили и 379 паунда фута въртящ момент. Осемстепенна автоматична скоростна кутия също ще бъде стандартна, нещо, с което никой оригинален Defender не е напуснал завода.

BB1dEi3HНовата изходна мощност също не е прототипична. Повечето от оригиналните Defenders бяха продадени в Европа с разнообразие от четири- и петцилиндрови турбодизелови двигатели, но САЩ получиха версия, оборудвана с дълголетния 3,5-литров тласкач V-8, който Rover придоби от Buick през шейсетте. Така оборудван, специалният Defender от 1997 г. разполага с 182 конски сили и преминава през четиристепенна автоматична скоростна кутия.

Land Rover преди това е предложил тази 5,0-литрова конверсия с Defender Works V8, който пуска във Великобритания през 2018 г. и за който компанията твърди, че е в състояние да изпрати показателя от нула до 60 мили в час само за 5,6 секунди.

Очевидната разлика между по-ранните Works V8 и Works V8 Trophy е кремавата жълта схема на новия автомобил, отнасяща се до Camel Trophy, който се движеше между 1980 и 2000 г. и за който Land Rover доставяше превозни средства. Спонсорството на цигарите очевидно е изчезнало – а цветът сега се нарича Eastnor Yellow, след тестовия център по английски на Land Rover, – но връзката с авантюристичното събитие се подчертава допълнително от значителна външна клетка и допълнителна защита на дъното, повишен въздушен отвор , и електрическа лебедка. Други механични промени от базовия Defender включват по-големи спирачки и нови телескопични амортисьори.

В онези части на света, където ще может да го купят – Европа, Африка, части от Близкия изток и Африка – ще струва значителните  270 000 долара по текущи валутни курсове. Това е значително увеличение спрямо приблизителната цена от 210 000 долара, която Land Rover Classic начислява за последния Works V8, въпреки че купувачите имат шанса да управляват автомобилите на тридневно събитие в Eastnor.