Основната марка на Volkswagen ускорява преминаването към електрическа
Предизвикан от Apple, Google и Amazon, Volkswagen също планира да предложи самоуправляващи се превозни средства
ФРАНКФУРТ (Reuters) – Volkswagen иска електрическите превозни средства да съставляват по-голямата част от европейските продажби на основната му марка до 2030 г., заяви преди дни автомобилният производител, който ускори преминаването си към модели, задвижвани от батерии.
Очаква се изцяло електрическите превозни средства да представляват повече от 70% от общите му европейски продажби на превозни средства до 2030 г., в сравнение с предишна цел от 35%, заяви вторият по големина автомобилен производител в света, когато разкри стратегията си „Ускоряване“.
„С Accelerate увеличаваме скоростта по пътя си към дигитално бъдеще“, каза Ралф Брандстаетър, който оглавява марката Volkswagen, а също така е и член на управителния съвет на групата.
„През следващите години ще сменим Volkswagen както никога досега“, добави той, като каза, че интегрирането на софтуерни функции в автомобилите ще отвори нови източници на приходи.
Предизвикан от Apple, Google и Amazon, Volkswagen също планира да предложи самоуправляващи се превозни средства и иска да разработи операционни системи – сърцето на бъдещите електрически автомобили – самостоятелно, за да печели от бизнес модели.
„Ако предадете това в ръцете на трета страна, вече не можете сами да разработвате тези бизнес модели“, каза Брандстаетър.
Volkswagen е заделил около 16 милиарда евро (19 милиарда долара) за инвестиции в бъдещите тенденции на електронна мобилност, хибридизация и цифровизация до 2025 г.
Групата беше изостанала в електрификацията, докато не призна през 2015 г., че изневерява на тестовете за дизелови емисии в САЩ и трябваше да се справи с новите китайски квоти за електрически превозни средства.
Това предизвика стратегическа промяна към технологията с нулеви емисии и самоуправление и сега тя има една от най-амбициозните програми в бранша.
Автомобилните производители също се надпреварват да разработват електрически превозни средства, за да постигнат по-строги цели на емисиите на CO2 в Европа, а тази седмица Volvo се присъедини към нарастващ брой автомобилни производители, целящи изцяло електрическа гама до 2030 г.
Stellantis, продуктът на сливането между Fiat Chrysler и PSA, планира да разполага с напълно електрически или хибридни версии на всички свои превозни средства до 2025 г.
В Китай и Съединените щати Volkswagen очаква делът на напълно електрическите превозни средства, които продава, да нарасне до 50% до 2030 г., каза марката, целяща да отклони конкуренти, включително Tesla, и да стане световен лидер в производството на електрически превозни средства.
„От всички големи производители Volkswagen има най-голям шанс да спечели състезанието. Докато конкурентите все още са в средата на електрическата трансформация, ние правим големи стъпки към цифрова трансформация “, каза Брандщаетър.
($ 1 = 0,8377 евро)