Dacia Spring ще бъде най-евтиният електромобил във Франция
Spring на Dacia вече е достъпна за купувачи на автопарк и краткосрочен наем, а от тази есен – и за частни купувачи.
Пълният електрически миникар Dacia Spring ще бъде на цена от 16 800 евро (20 100 долара) във Франция, което го прави най-евтиният EV на този пазар и сред най-евтините в Европа.
Spring, европейско сертифицирана версия на EV, която се произвежда и продава в Китай от партньори на Renault Group, е достъпна за поръчка от частни купувачи от 20 март, но първите доставки ще бъдат едва през третото тримесечие на тази година.
Версиите, предназначени за краткосрочни паркове под наем, ще бъдат доставени този месец.
Стимулите за изцяло електрически превозни средства намаляват цената на модела до 12 264 евро във Франция. Структурата на цените му зависи от пазара; в Италия, друг потенциално голям пазар за миникара, базовата цена е 19 900 евро, но със стимули за нулеви емисии и дилърска отстъпка тя пада до 12 460 евро.
За сравнение, електрическата мини-кола Renault Twingo ZE започва от 21 350 евро във Франция. Със стимули цената на Twingo пада до около 16 000 евро. Други евтини електромобили, предлагани в Европа, включват Seat Mii Electric, на стойност 20 869 евро във Франция; e-iV на Skoda Citigo, на 21 600 евро; Volkswagen e-Up, на 23 440 евро; и Smart ForTwo EQ на около 25 000 евро във Франция.
Най-евтиният нов автомобил във Франция е Dacia Sandero, с базова цена под 9 000 евро, но не се предлага в електрифицирана версия.
Купувачите във Франция и няколко други европейски държави също имат право на хиляди евро бонуси за бракуване за автомобили с ниски и нулеви емисии.
Spring се предлага в няколко версии и облицовки:
Бизнес версия за купувачи на автопарк и оператори за краткосрочно отдаване под наем (наричани още споделяне на автомобили) на стойност 16 800 евро. Той включва функции като допълнителна защита на перваза на вратата и по-трайни тъкани на седалките.
Две нива на оборудване за частни купувачи, на 16 990 евро и 18 490 евро. По-високата версия включва 7-инчов централен екран, резервна камера и сензори за паркиране.
Товарна версия, без задна седалка, се предлага догодина на неразкрита цена.
Renault също пусна спецификации за производителност за Spring. Обхватът е 230 км (143 мили) при комбиниран тестов цикъл WLTP и 305 км при градски цикъл. Максималната скорост е 125 км в час, а от нула до 100 км в час отнема 19,1 секунди. От нула до 50 км в час отнема 5,8 секунди.