Архив

Stellantis battery JV търси договори с други производители на автомобили

Предприятие с фабрики Total – планове във Франция и Германияopel-mokka-e-6

ACC, съвместното предприятие за акумулатори на Stellantis и енергийния гигант Total, се стреми да прави батерии за електрически превозни средства и за други производители на автомобили, когато започне производството си през 2023 г., каза изпълнителният директор Ян Винсент.

Съвместното предприятие официално започна дейността си преди шест месеца и току-що започна правителствения процес на публичен преглед на първата си фабрика в Дуврин – Северна Франция. Първоначалният капацитет е настроен на осем гигаватчаса, нараствайки до най-малко 24 гигаватчаса – и до 32 гВтч – до 2030 година.

Очаква се втора фабрика, планирана за Кайзерслаутерн, Германия, да започне производство през 2025 г., също с цел най-малко 24 гВтч.

След като двете фабрики бъдат построени, общата инвестиция ще бъде 5 милиарда евро и те ще могат да доставят 1 милион електрически превозни средства годишно, каза ACC. От тази инвестиция 26 процента ще бъдат публично финансирани от Франция (846 милиона евро) и Германия (437 милиона евро).

opel-mokka-e-3Европейският съюз даде приоритет на производството на акумулаторни батерии за електрически превозни средства като стратегически интерес на блока, с цел да се самодостатъчно през 2025 г.

ACC, който е част от Automotive Cells Company, е създаден като противодействие на азиатското господство на пазара на батерии за електрически превозни средства, заяви Винсент преди дни на онлайн събитие от сестринското издание Automobilwoche на Automotive News Europe. Той отбеляза, че 85 процента от европейските EV батерии са изградени в Китай, Япония или Южна Корея.

Създаването на Stellantis през януари разшири потенциалния вътрешен пазар за ACC батерии, като към тези на PSA Group бяха добавени марки Fiat Chrysler Automobile като Fiat, Jeep, Alfa Romeo и Maserati.

„Започваме с първия договор за Stellantis, но водим дискусии с други производители на автомобили“, каза Винсент. „Нашата мисия е да правим и продаваме на всеки автомобилен производител.“.

Един потенциален клиент е Renault Group, която концентрира производството на електромобили в Северна Франция. Renault беше изразил интерес да се присъедини към ACC като партньор, но напоследък не каза много за тази възможност. Изпълнителният директор Лука де Мео и председателят Жан-Доминик Сенард заявиха, че е от съществено значение производството на батерии да е в близост до местата за сглобяване на Renault, за да се намали цената на електромобилите.

Европейският съюз изчислява, че търсенето на батерии в сектора на мобилността в европейските автомобилни производители ще нарасне от около 40 гВтч през 2020 г. до 170 гВтч през 2025 г. до над 400 гВтч през 2030 г. И двата утвърдени производители на акумулаторни клетки като LG Chem и CATL, както и нови участници като Northvolt и S-Volt (спиноф на китайската Great Wall Motors) бързат да изградят капацитет в Европа.

ACC локализира своите две фабрики в съоръжения, които в момента изграждат двигатели с вътрешно горене за Stellantis, което според Винсент е стратегическо решение за компенсиране на предстоящия спад на бензиновите и дизеловите двигатели. Във вторник Volvo Cars се присъедини към нарастващия списък на автомобилните производители, обещаващи да бъдат електрически само през следващите 10 до 15 години.

„Ще разполагаме в две съществуващи мощности, в Дуврин и Кайзерслаутерн, и всички знаем, че производството на двигатели с вътрешно горене ще намалее“, каза Винсент. „Да бъдеш там ще донесе частично решение на проблем, който ще дойде със сигурност.“

Очаква се предприятието на ACC в Дуврин да осигури 1400 до 2000 директни работни места, посочва ACC в документи, подадени в правителствения процес на преглед. По време на 18-месечния процес на строителство ще бъдат създадени допълнителни 350 до 400 работни места.

Съществуващата фабрика на двигатели с вътрешно горене в Дуврин, открита през 1969 г., има около 1500 щатни служители. Той изгражда бензинови и дизелови двигатели за Peugeot, Citroen, Opel / Vauxhall и DS.

На снимките: 

Показан е напълно електрическият SUV на Opel Mokka-e. ACC заяви, че първоначално ще доставя батерии на марки Stellantis като Opel / Vauxhall.