Архив

Aygo – разпознаваемост със смел дизайн в А-сегмента

Повече дързост и щипка емоция за потребителите на компактни автомобилиToyota_AYGO-CROSS_web

Разположен край Ница на френския Лазурен бряг, ED² е европейското дизайнерско студио на Toyota. През по-голямата част от 21 век, Toyota е лидер в европейския А-сегмент. Посветена на бъдещето на този сегмент, марката възлага на ED² предизвикателството да претвори своята европейска визия за сегмента. Изискването е да се подходи с нов, свеж поглед към него, с представянето и определянето на това какво може да бъде A-сегментът за европейските клиенти и да удовлетвори техните желания и нужди. А също и с доказването, че автомобилите, които традиционно са определяни като най-достъпни, също могат да се отличават с впечатляващ дизайн.

Създаването на стилна икона

От представянето си през 2005 година най-достъпният модел на Toyota – Aygo – очарова хората с младежки и модерен дух, съчетавайки чувство за игривост и забавление. доказването, че автомобилите, които традиционно са определяни като най-достъпни, също могат да се отличават с впечатляващ дизайн.

„Вярвам че с Aygo X prologue показваме, че и един малък автомобил може да бъде голям и дързък в своята индивидуалност”, отбелязва Кен Билес, Асистент-главен дизайнер в ED².

800_21-03-11-aygo-cross-013-highresАтрактивният за повлияната от стила публика, жизненият характер в съчетание с ангажираното динамично поведение на Aygo привличат много нови клиенти за Toyota. Но, уникалната ДНК и отличаващата се външност на Aygo са в основата на това винаги да е различен от конкуренцията. Повече от всякога, новите клиенти на Toyota искат стил, отличимост и индивидуално присъствие. ED² си поставя за цел да създаде автомобил специално за тях върху основите на водещата стилна икона в А-сегмента.

Отдаден екип с ясна мисия

ED² формира специален екип с ясна насока да се фокусира върху общо послание от старта до финала, a членовете му бързо се убеждават, че съществува възможност за създаване на по-дързък и силен дизайн. Именно от това убеждение се ражда Aygo X prologue.

Внасящ още повече „пикантност“ в сегмента800_21-03-11-aygo-cross-007-highres

Името Aygo винаги е символизирало лична свобода и мобилност. С Aygo X prologue към това се добавя дръзка палавост. Той е също толкова забавен, но създава усещане и за по-остър характер. Демонстрира го от всеки ъгъл, със силна индивидуалност и още по-внушителна стойка. С увеличаването на размера на колелата, водачът получава поглед от по-високо, както и подобрена видимост към случващото се на пътят.

С отличим стил

Независимо дали става дума за поглед отпред, отзад или отстрани, палавият характер на Aygo X не може да ви убегне. Дръзкото двуцветно изпълнение създава уникален дизайн профил, който грабва вниманието ви на улицата, подчертавайки готовността на автомобила да се изстреля напред. Новата изострена линия на покрива също подсилва усещането за динамика с по-агресивната спортна осанка. В предната част високотехнологичните светлини „прегръщат“ горната част на капака, създавайки форма на крило. По-ниско позиционираната голяма решетка, светлините за мъглаи защитната облицовка формират обща шестоъгълна композиция и демонстрират че това е автомобил, готов да поеме във всяка посока.

Практичен и готов за хората със свободен дух, Aygo X prologue предлага оборудване което допълнително ще обогати усещането им за свобода. Задната защитна облицовка интегрира монтажна стойка за велосипед, така че да ви позволи да избягате от ежедневието и да се впуснете в приключения. Междувременно в страничното огледало е разположена екшън камера, перфектна за улавяне и споделяне на приключенски моменти.

Освен всичко друго, интегрирана рамка на покрива подчертава профила на автомобила и създава визуална връзка с шестоъгълните задни светлини, които деликатно загатват за ДНК-то на Aygo.

800_21-03-11-aygo-cross-003-highresЦветовете на емоциите

В живота цветовете са определящи за нашите емоции. Това е също толкова вярно, колкото и за Aygo X prologue. В процеса на оживяване на емоционалната концепция някои „съставки“ са представени по естествен начин. Основните четири (кръстени на подправки) са чили, джинджифил, уасаби и черен пипер. Най-пикантна от тях е чили. Освен това използването на двуцветно решение е възможност за пренасяне на цветовите баланси на ново ниво. В Aygo X prologue цветът е още по-впечатляващ благодарение на финото „имплантиране“ на сини метални люспи в сместа на боята. Полученият ослепителен ефект прави цвета достоен носител на името си “Sparkling Chilli Red”.

„Аз съм не само дизайнер, но и клиент. Затова помогнах за създаването на дизайна на Aygo X prologue, така че да бъде автомобил, който бих искала… за мен”, отбелязва Момоко Отавара, Дизайнер цветове на материалите и финална обработка в ED².

Работейки различно заедно, но и по-добре

Предизвикателният проект по създаването на Aygo X prologue в актуалните условия се превръща в голям тест за ED² и гъвкавия процес на разработване на бърз и флуиден дизайн. Заедно или дистанционно, хората от дизайнерския екип на ED² работят без прекъсване на връзката, от ръчните скици, през дигиталното моделиране и симулациите с виртуална реалност, до триизмерните „скоростни форми“ и окончателно оформения автомобил.

С дизайн, създаден в Европа, и стилистика за европейци

„Всеки заслужава автомобил, който да е як. Когато погледна Aygo X prologue, с гордост мога да кажа че екипът на ED² създаде точно това. Вълнувам се да видя как той ще създаде революция в своя сегмент”, отбелязва Ян Картабиано, Президент на ED².

Aygo X prologue е дръзка илюстрация на това колко силен характер може да има един компактен автомобил. С този пролог Toyota преобразява А-сегмента и показва как той може да бъде по-емоционален.

Източник:  Тойота Балканс