Peugeot 308 (2022) – атрактивен нов дизайн и премиум интериор
Водеща в класа технология и безопасност в сегмента на компактните семейни автомобили
Продължавайки невероятния успех на Peugeot в сегмента на компактните семейни автомобили, новото 308 поставя нови стандарти за класа. Гордо носейки новото лого на марката, най-новият дизайн на новото Peugeot 308 демонстрира своята динамика и отчетлива идентичност, като същевременно задава тон за бъдещите модели на Peugeot.
До 2025 г. Peugeot ще предлага електрифициран вариант в цялата си гама от модели.
С 55 мм по-дълго междуосие има повече място за пътниците на задните седалки, докато тази допълнителна дължина се комбинира и с 20 мм намаляване на височината, за да създаде още по-елегантен силует и по-мощна стойка, въпреки че не е по-широка от преди. Опростените и гладки флангове допълнително демонстрират мощния си характер.
Отпред новото Peugeot 308 е първият модел, който гордо се отличава с новото лого на марката, ревяща лъвска глава. Логото също така добре покрива радара, използван от автономните помощни средства за шофиране за по-елегантен външен вид.
Всички варианти на новото 308 имат стандартни LED фарове. Издълбани и тънки, те са подсилени от вертикални LED дневни светлини. Този отличителен лек подпис прави новия 308 незабавно разпознаваем както през нощта, така и през деня. На нивата GT и GT Premium, пълните LED фарове разполагат с технологията Peugeot Matrix LED, за още по-голяма ефективност и безопасност. В задната част задните светлини разполагат с изцяло LED технология с емблематичния подпис на задната светлина на Peugeot с три нокти.
Аеродинамичната ефективност играе голяма роля в дизайна на новия 308. Всички външни елементи на каросерията са специално проектирани (брони, дефлектори, дифузьор, стълбове на каросерията, огледала на вратите и т.н.) за подобрен въздушен поток, като най-очевидното допълнение е удълженият спойлер на покрива. Дори дизайнът на колелата допринася за впечатляващия общ коефициент на съпротивление от Cd 0,28.
Новото 308 ще се предлага със седем цветови опции: Olivine Green, Bianca White, Cumulus Grey, Nera Black, Pearlescent White, Vertigo Blue и Elixir Red.
Водещият в класа интериор на i-Cockpit® на Peugeot е ключова част от дизайнерската ДНК на марката и с всяко поколение е подобрен, усъвършенстван и модернизиран.
Новото Peugeot 308 бележи ясна промяна по отношение на ергономията, качеството, дизайна и технологията с чисто нова информационно-развлекателна система, Peugeot i-Connect®.
Удобно разположен на нивото на очите, 10-инчовият цифров инструментален клъстер дава на водача достъп до важна информация, без да се налага да откъсва поглед от пътя. На GT модели клъстерът разполага с 3D дисплей. Напълно конфигурируем и персонализиран, този цифров екран има няколко режима на показване, включително тези за свързаната с TomTom® навигация, източник на мултимедия, помощни средства за шофиране и енергиен поток.
Новият компактен волан съдържа датчици, които могат да отчитат силата на захващане, когато водачът използва системите в помощ на шофирането.
Ергономичен и отопляем (опционално), той включва всички бутони за управление: радио, медия, телефон, системи в помощ на водача.
Бордното табло, разположено на нивото на очите, има 10 инчов дигитален панел от ниво на оборудване Active Pack. При ниво GT бордното табло е триизмерно. С пълни възможности за конфигуриране и персонализация, това дигитално табло има няколко режима на изобразяване.
Структурата на бордното табло на новото Peugeot 308 е базирана на архитектура с висока вентилация, която разполага вентилационните отвори в оптимална позиция точно пред главите на пътниците с цел ефективност и комфорт на всички на борда.
Това разпределение гарантира, че стандартният 10 инчов централен сензорен екран, разположен малко по-ниско от дигиталното табло, е по-близо до ръката на водача и се вписва естествено в общия обем на бордното табло.
В новото 308 най-новото поколение системи в помощ на водача допълва набора бордови технологии с експертния опит на марката на най-високо ниво:
Това е следваща стъпка към полуавтономното управление с пакета Drive Assist 2.0 (наличен в края на годината), който включва Адаптивен автопилот с функция Stop & Go (с автоматична скоростна кутия EAT8) и Асистент за позициониране в лентата; той има и 3 нови функции, налични за платна с отделни ленти:
- Полуавтоматична смяна на лентата, предлага водачът да изпревари автомобила пред него и след това предлага да се върне обратно, при скорости от 70 км/ч до 180 км/ч. • Препоръка за очаквана скорост, системата предлага на водача да адаптира скоростта си (увеличаване или намаляване на скоростта) спрямо знаците за ограничение на скоростта.
- Адаптация на скоростта в завой, оптимизира скоростта спрямо кривата на завоя при скорост до 180 км/ч.
Новото Peugeot 308 се предлага с ново оборудване, характерно за по-високите сегменти, като стандартно оборудване или като опция:
- Следене на мъртвата зона с широк обсег (75 метра),
- Предупреждение за трафик отзад (предупреждение за опасност в близост при движение на заден ход),
- Нова 180-градусова камера за заден ход с висока резолюция с интегрирана дюза за почистване,
- 360-градусова помощ при паркиране с 4 камери (отпред, отзад и отстрани), • Достъп и стартиране без контактен ключ,
- Отопляемо предно стъкло с пълно премахване на обледеняването и отопляем волан, • Спешно обаждане E-call+“ с информация за броя пътници и местоположение, включително посоката на превозното средство в лентата,
- Настройка на огледалата за обратно виждане при включване на задна предавка.
Сп. Motor писа: „Новото Peugeot 308 се разкри като най-лошия кошмар на Volkswagen Golf…“…
Емблематични за Силата на избора, толкова ценна за марката, 2 зареждаеми хибридни версии ще се предлагат в новия Peugeot 308:
- HYBRID 225 e-EAT8 / 2 задвижващи колела / комбинация от двигател PureTech със 180 к. с. (132 кВт) и електрически двигател с 81 кВт, съчетани със скоростна кутия e-EAT8 / C0₂ емисии от 26 г/км и 100% електрически пробег от 59 км (съгласно протокола WLTP, който е в процес на одобрение),
- HYBRID 180 e-EAT8 / 2 задвижващи колела / комбинация от двигател PureTech със 150 к. с. (110 кВТ) и електрически двигател с 81 кВт, съчетани със скоростна кутия e-EAT8 / C0₂ емисии от 25 г/км и 100% електрически пробег от 60 км (съгласно протокола WLTP, който е в процес на одобрение),
Литиево-йонната батерия е с капацитет 12,4 кВтч, мощност 102 кВт и са налични два вида бордови зарядни устройства, отговарящи на всички нужди и решения за зареждане на клиентите: 3,7 кВт еднофазно зарядно устройство като стандартно оборудване и 7,4 кВт еднофазно зарядно устройство като опция.
Прогнозните времена за зареждане са както следва:
- От Wall Box (32 A), 7,4 кВт: пълно зареждане в рамките на 1 час и 55 мин. с еднофазно бордово зарядно устройство с мощност 7,4 кВт,
- От усилен контакт (16 A): пълно зареждане в рамките на 3 часа и 50 мин. с еднофазно бордово зарядно устройство с мощност 3,7 кВт,
- От стандартен контакт (8 A): пълно зареждане в рамките на 7 часа и 5 мин. с еднофазно бордово зарядно устройство с мощност 3,7 кВт.
Батерията е с гаранция 8 години или 160 000 км за 70% от своя капацитет на зареждане.
Новият PEUGEOT 308 се предлага със следните двигатели с вътрешно горене, с CO2 емисии от 117 г/км. Те са в съответствие с най-новия стандарт Euro 6 и понастоящем са в процес на одобрение съгласно протокола WLTP.
Бензинови, 3-цилиндрови двигатели с работен обем 1,2 л:
- PureTech 110 S&S BVM6,
- PureTech 130 S&S BVM6,
- PureTech 130 S&S EAT8.
Дизелови, 4-цилиндрови двигатели с работен обем 1,5 л:
- BlueHdi 130 S&S BVM6,
- BlueHdi 130 S&S EAT8