Архив

Skoda планира малки EV, по-евтини варианти

Те да поемат френските и корейски съперници

Компактният електрически SUV на Skoda Enyaq iV, на снимката, използва MEB платформата на родителската VW Group, заедно с VW ID3 и VW ID4.

Компактният електрически SUV на Skoda Enyaq iV, на снимката, използва MEB платформата на родителската VW Group, заедно с VW ID3 и VW ID4.

Производителят на автомобили също търси нови пазари, казва изпълнителният директор

Automobilwoche

Новият изпълнителен директор на Skoda, Томас Шефер, казва, че марката планира да пусне по-евтини варианти на модели в Европа, за да се конкурира по-добре с Hyundai, Kia, както и да навлезе на нови пазари в Африка и да разшири гамата си от EV с малка електрическа кола. Шефер, който се зае с марката Volkswagen Group през август, разговаря с Буркхард Риринг, редактор на Automobilwoche, сестринска публикация на Automotive News Europe.

  • Синдикатите на Volkswagen в Германия се оплакват, че Skoda се конкурира с основната марка VW на групата. Какво ще кажете на това?
  • Въпросът е изяснен. Skoda е ясно позиционирана. Нашите модели предлагат добро съотношение цена-качество. Наскоро пуснахме страхотен продукт на пазара в Европа с нашия Enyaq iV [изцяло електрически компактен SUV]. В същото време се нуждаем от подходящи продукти за региони, където се търсят по-прости автомобили. В Индия сега стартираме с малкия SUV Kushaq. Планираме да изнесем модела от Индия в близките региони.

Шефер: „Дните на производство на един модел за целия свят определено са приключили.“

Шефер: „Дните на производство на един модел за целия свят определено са приключили.“

От електрическа страна работим върху превозни средства под Enyaq iV, за да се утвърдим в по-малките сегменти. Това ще се случи относително скоро. До средата на десетилетието ще имаме поне един модел под Enyaq iV. По-късно мога да си представя допълнителна изцяло електрическа кола с размерите на Octavia. Но това е нещо повече за втората половина на десетилетието.

  • Как Skoda ще се конкурира по-добре с марки като Hyundai, Kia и Citroen?
  • Корейските и френските производители на автомобили са силни в Южна Европа. Можем да се доближим до тях с нови атрактивни варианти на начално ниво, разработени с тесни изчисления на долния ред. Като пример за това е Kodiaq (SUV със среден размер). Ако някой от VW Group може да направи това, това сме ние. Skoda е шампион по спестявания.
  • Skoda се предлага в над 100 държави. Може ли марката да навлезе на нови пазари?
  • Въпросът е: Къде са привлекателните възможности за нас? В допълнение към Индия, от януари ние сме отговорни и за Русия, включително бившите държави от ОНД, и Северна Африка. Има много пазари, на които виждам голям потенциал за Skoda и VW Group.
  • Защо Северна Африка?
  • Погледнете Египет или Алжир, където можете да създадете автомобилна индустрия, която създава работни места и снабдява пазарите на местно ниво, т.е. далеч от внесения пазар втора ръка.
  • Значи със собственото си производство?
  • Местното производство може да си струва в даден момент. Египет има 100 милиона жители и пазарът е добър за 700 000 до 800 000 превозни средства годишно. Искаме да бъдем част от това.
  • Skoda има постоянни проблеми с капацитета. Ще се промени ли скоро отново фабричната структура?
  • Имаме правилните местоположения в Чехия, Русия и Индия. Целта ми е да използвам още по-добре техния потенциал. Това е част от задължителната програма. Що се отнася до капацитета, като преместим производството на наследника Superb в Братислава, ще създадем капацитет за над 150 000 превозни средства в завода в Квасини от 2023 година.
  • Можете ли да си представите да излезете на пазар в Африка например без двигател с вътрешно горене?
  • Африка е специален случай, при който може да се случи нещо подобно. Някои съвременни двигатели с вътрешно горене вече не могат да се справят с лошото качество на горивото в Африка. Стандартът за емисии Евро 7 ще означава, че превозните средства от Западна Европа вече няма да бъдат изпращани до развиващите се страни. В този случай електронната мобилност може да бъде алтернатива. Дните на производство на един-единствен модел за целия свят определено са приключили. Сложността, причинена от националните разпоредби и специфики, стана твърде голяма.
  • След 10 години всеки модел на Skoda ще има ли някакъв вид електрически вариант?
  • Ние електрифицираме цялото ни портфолио от модели стъпка по стъпка. Правим това по разумен начин, с други думи, използваме цялата гама от електрификация – от меки хибриди до напълно електрически автомобили. Очаквам Skoda да има електрически дял до 60 процента до 2030 г.
  • Ами алтернативните горива като природния газ?
  • Това не е популярна тема в Европа и не намери политическа подкрепа. Но мисля, че природният газ има шанс например в Африка, където той е достъпен на местно ниво. Разходите за клиента са по-ниски, а природният газ е по-чист от двигателя с вътрешно горене. Обмисляме дали има смисъл да установим природния газ като свързваща технология в развиващите се пазари.