Архив

Mercedes-Benz започва производството на акумулаторни системи за новия EQS

Разширява EV офанзиватаMercedes

Световната премиера на седана – 15 април 2021 г.

Mercedes-Benz започна производството на високоефективни батерии за изцяло електрическия си луксозен EQS в завода си в Щутгарт-Хеделфинген, като част от местоположението в Унтертюркхайм в Германия, преди световната премиера на седана на 15 април 2021 г.

EQS бележи началото на ново поколение високопроизводителни електрически превозни средства и ще предлага пробег от над 700 км, базиран на WLTP, използвайки високоефективен силов агрегат и напредък в енергийната плътност на батерията. След като интегрира производството на батерии безпроблемно заедно със съществуващото производство на трансмисии, заводът в Хеделфинген се трансформира във важна част от глобалната мрежа за производство на батерии на компанията.

Бързото нарастване на капацитета за производство на батерии в световен мащаб и целевото разширяване на компетенциите на батериите през цялата верига на стойността са ключовите стълбове на електрическата инициатива на Mercedes-Benz – от основни изследвания, производство на клетки до краен живот на батериите, включително приложения за втори живот рециклиране.

Това вътрешно ноу-хау е ключово за изиграването на водеща роля в електрическите превозни средства. В допълнение към увеличаването на производството на батерии EQS, Mercedes-Benz Drive Systems Campus Untertürkheim ще разшири специално своите изследователски и развойни дейности в областта на електронната мобилност чрез кампус за електрически и електрифицирани задвижващи системи, както беше обявено по-рано този месец.

Заводът в Хеделфинген, като част от местоположението на Mercedes-Benz Untertürkheim, е отговорен за производството на акумулаторни системи за Mercedes-Benz EQS, както и за предстоящото EQE. Заводът разполага с производствена и логистична площ от около 16 500 м², разчитаща на най-съвременни системи, включващи широк спектър от технологии.

Изключително сложната литиево-йонна акумулаторна система се произвежда на приблизително 300-метрова производствена линия с повече от 70 производствени станции и с голям брой автоматизирани, както и ръчни операции. Разнообразни компоненти, включително до 12 клетъчни модула и EE отделението за интелигентна интеграция на силова електроника, съставляват системата на батерията EQS.

EQS ще бъде оборудван с оформления на батериите, позволяващи различни варианти на диапазон и производителност. С инсталирано енергийно съдържание до 108 кВтч, EQS цели, според WLTP, обхват от над 700 километра, подпомогнат от най-добрата в класа аеродинамика. Вътрешно разработеният софтуер технологично позволява актуализации (OTA), като гарантира, че енергийното управление на EQS ще остане актуално през целия живот на автомобила. Освен своите CO2-неутрално произведени клетки, химията на акумулаторните клетки EQS включва никел, кобалт и манган в съотношение 8:1:1, намалявайки съдържанието на кобалт до около десет процента.

С обединяването и разширяването на дейностите на батериите в кампуса на Mercedes-Benz Drive Systems на обекта в Унтертюркхайм (Германия) компанията укрепва своя опит в областта на електронната мобилност. Дейностите за научноизследователска и развойна дейност вече са закотвени на мястото, като например центърът за електронни технологии и центърът за клетъчни технологии, където освен всичко друго се изграждат прототипи за електрическото задвижване и клетъчните технологии се изследват и тестват. Констатациите от международните изследователски центрове на компанията ще бъдат централизирани на това място.

За да се задълбочи компетентността му като център за технология на батериите, се планира нова фабрика за малкосерийно производство на бъдещи литиево-йонни батерийни клетки, която започва своята дейност през 2023 г. Фокусът върху вътрешното ноу-хау и високата вертикална интеграция е ключов за водеща роля в електрическите превозни средства. Mercedes-Benz планира да инвестира трицифрена сума в трансформацията на завода.