Архив

Марката VW ще премахне ДВГ, казва изпълнителният директор

Следвайки ръководството на Audi, марката VW няма да разработва нови двигатели с вътрешно горене,

Заводът на Audi в Дьор, Унгария, най-голямата фабрика на двигатели на VW Group, построи 1,6 милиона двигателя през 2020 г.

Заводът на Audi в Дьор, Унгария, най-голямата фабрика на двигатели на VW Group, построи 1,6 милиона двигателя през 2020 г.

преминавайки към електрически превозни средства

Automobilwoche

Марката Volkswagen не планира да разработва нови двигатели с вътрешно горене, каза главният изпълнителен директор Ралф Брандстаетър, тъй като автомобилният производител пренасочва вниманието си към автомобилите с батерии.

„В момента не очаквам изцяло да бъде пуснато изцяло ново семейство двигатели“, каза Брандщаетер пред Automobilwoche, сестра издание на Automotive News Europe.

VW ще доразвие двигателите, които се използват в момента, и ще ги подготви за нови стандарти за емисии като Euro 7. „Все още имаме нужда от тях за известно време и те трябва да бъдат възможно най-ефективни“, каза той.

VW ще се нуждае от парите, които печели от продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене, за да финансира електрическия си тласък, каза Брандщаетер.

Съгласно стратегията си „Ускоряване“, обявена на 5 март, марката очаква изцяло електрическите превозни средства да представляват повече от 70 процента от продажбите на европейски превозни средства до 2030 г., в сравнение с предишна цел от 35 процента. В САЩ и Китай марката е насочена към пазарен дял от над 50 процента за напълно електрически превозни средства до 2030 г.

Изпълнителният директор на Audi Маркус Дюсман заяви по-рано този месец, че марката няма да разработва нови двигатели с вътрешно горене, но ще адаптира съществуващите ДВГ към новите насоки за емисиите, включително за предстоящите нови поколения на най-продаваните си автомобили, седаните A4 и A6 и Q5 SUV.

„Следващото поколение от тези три моделни серии определено ще има двигатели с вътрешно горене, включително много приставки и меки хибриди“, каза Дюсман пред Automobilwoche.

Дюсман не даде график за това кога производителят ще спре да произвежда двигатели с вътрешно горене. „Нашите клиенти вероятно ще решат кога последният двигател с вътрешно горене слиза от производствената линия“, каза той.

Преди това Volkswagen Group планира да представи своята последна платформа с двигатели с вътрешно горене през 2026 г. с жизнен цикъл, който ще приключи през 2040 г. Не е ясно дали този момент ще бъде променен.

VW и Audi са най-важните производители на двигатели на Volkswagen, доставящи сестрински марки Skoda и Seat.