Архив

Skoda иска завод за акумулатори на VW в Чехия

VW Group обяви плановете си за шест свои фабрики по време на своя Ден на енергията, проведен по-рано

Компактният електрически SUV на Skoda Enyaq iV използва MEB платформата на родителската VW Group

Компактният електрически SUV на Skoda Enyaq iV използва MEB платформата на родителската VW Group

миналия месец

Родната страна на Skoda, Чешката република, би била идеалното място за „поне една“ от шест фабрики за акумулаторни клетки, които Volkswagen Group възнамерява да построи в Европа до 2030 г., заяви главният изпълнителен директор на марката Томас Шефер.

Шефер каза, че географското положение на страната в Централна Европа, граничещо с други страни производители на автомобили, достъпът до литий и бъдещото търсене на електрически Skodas ще направят завод за батерии икономически осъществим.

„Нуждаем се от поне една гигафабрика тук“, каза той на годишната конференция за резултатите на Skoda неотдавна. „Не можете да импортирате такива критично важни компоненти завинаги от някъде другаде; трябва също да ги направите.“

VW Group обяви плановете си за шестте фабрики по време на своя Ден на енергията, проведен по-рано миналия месец, но засега са обявени само местоположението на две – Skelleftea, Швеция и Salzgitter, Германия. Шведският завод, работещ в партньорство с Northvolt, ще отвори врати през 2023 г., докато Salzgitter ще започне работа през 2025 г.

Трета ще бъде във Франция, Испания или Португалия и ще бъде отворена до 2026 г., заяви в изявление шефът на технологиите и доставките на VW Томас Шмал, докато Полша, Словакия и Чехия са възможни места за откриване на четвърта фабрика през 2027 г. „Зависи от това къде ще получим най-добрата организация в региона“, каза Шмал.

Заводите ще имат производствен капацитет от 240 гигаватчаса годишно. Тласъкът ще струва $ 29 милиарда и ще направи VW и партньорите му вторият по големина производител на клетки в света след китайската Contemporary Amperex Technology Co. Ltd., според BloombergNEF.

Шефер каза, че дискусиите за намиране на място за фабрика за клетки в Чешката република са започнали, но все още са в ранна фаза.

Той каза, че очаква изцяло електрически превозни средства да представляват над 50% от всички продажби на Skoda в Европа до 2030 г. „Нашият основен пазар ще бъде пазарът на електрически автомобили“, каза той.

В момента Skoda продава два изцяло електрически автомобила: електрически миникар Citigo e-iV и компактен SUV Enyaq iV, първият автомобил от марката, построен на платформата MEB на VW Group. Тази година Skoda ще пусне купе версия на Enyaq и работи по по-достъпен модел на същата платформа, за да седи под Enyaq, каза Шефер.

Марката също е на път да разработи версия на VW Group small EV, планирана за 2025 г.

Seat също има силен шанс за изграждането на завод за акумулаторни клетки на VW Group близо до фабриката му в Марторел, Испания, с подкрепата на изпълнителния директор на групата Хърбърт Дийс.

„Плановете ни са смели: Преобразуване на Martorell в завод за електрически автомобили. Местно производство на клетки в Испания, изграждане на инфраструктура за бързо зареждане и зелена енергия“, пише Дийс в публикация в Linkedin в началото на март. Diess не е преценил искането на Skoda за чешка фабрика за батерии.