Архив

Следващото поколение електрически микробус eSprinter ще се прави в три завода

Производствата ще бъдат в Северен Чарлстън – Южна Каролина, и Дюселдорф и Лудвигсфелде в ГерманияNächste Generation eSprinter Next Generation eSprinter

Mercedes-Benz ще прави следващото поколение електрически микробус eSprinter, който е базиран на новоразработената електрическа платформа за универсалност, на три места: Северен Чарлстън – Южна Каролина, и Дюселдорф и Лудвигсфелде в Германия. Въз основа на нова платформа, обявена в края на 2020 г., следващото поколение на eSprinter е насочено към нови клиентски сегменти и пазари, включително САЩ и Канада.

Mercedes-Benz инвестира около 350 милиона евро в следващото поколение eSprinter. В момента се подготвят необходимите мерки за преобразуване на производства и преквалификация.

„Решихме да разширим следващото поколение на Mercedes-Benz eSprinter на общо три места в нашата силна глобална производствена мрежа. Ще се възползваме от нашия опит, който вече сме изградили много успешно при производството на електрически и конвенционално задвижвани фургони на линия в нашия завод в Дюселдорф.

В бъдеще ще можем бързо да задоволим непрекъснато нарастващото търсене на микробуси с електрическо задвижване и благодарение на нашето интелигентно и гъвкаво производство да можем да отговорим много точно на изискванията на различните пазари и да използваме оптимално нашите капацитети . За коригиране на производството ще инвестираме около 50 милиона евро във всеки от трите завода. Ще започнем производството на eSprinter последователно от втората половина на 2023 година.“, каза д-р. Инго Етишер, ръководител на производството в Mercedes-Benz Vans.

Още през 2022 г. собствените заводи за леки и лекотоварни автомобили на Mercedes-Benz ще пускат неутрално CO2 производство в световен мащаб в съответствие с целите на плана си Ambition 2039. Mercedes-Benz ще се стреми да избягва или намалява емисиите, генерирани от производството на превозни средства или от енергоснабдяването, използвано от централите.

Сегашното поколение на eSprinter вече се изгражда в Дюселдорф заедно на една линия с конвенционално управляваните модели Sprinter. Принципът на производство на двата варианта на задвижващите механизми също ще бъде приложен в заводите в Чарлстън и Лудвигсфелде. По този начин ще бъде възможно да се отговори много точно на съответните пазарни нужди в бъдеще.

В допълнение към предишния вариант като панелен фургон, следващото поколение eSprinter също ще се произвежда като шаси и по този начин ще служи като основно превозно средство, наред с други неща, за линейки, каравани или хладилни транспортни средства.

Заводът на Mercedes-Benz в Дюселдорф ще отпразнува своята 60-годишнина през 2022 г. В края на 2020 г. в Дюселдорф са били наети около 6000 служители. Това е мястото, където панелният Sprinter и текущото поколение на eSprinter излизат от производствената линия.

Заводът на Mercedes-Benz в Лудвигсфелде отпразнува 30-годишнината си през февруари тази година. В края на 2020 г. около 2000 служители произвеждат моделите на шасито на Sprinter.

Заводът на Mercedes-Benz в Ладсън / Северен Чарлстън – Южна Каролина, е основан преди 15 години за сглобяване на микробуси Sprinter и Metris и през 2018 г. е разширен до частично производство за микробуси Sprinter. Заводът в Чарлстън има около 1600 служители.