Архив

Глобални продажби на плъгин електрически автомобили февруари 2021: Продадени почти 270 000

Нещата изглеждат добре. Това беше най-добрият февруари изобщо.global-plug-in-electric-car-sales-february-2021

През февруари 2021 г. продажбите на електрически автомобили за пътници в световен мащаб са се удвоили повече за годината (за пети пореден път).

Според EV Sales Blog са регистрирани почти 270 000 коли (ръст от 136% спрямо предходната година).

Изцяло електрическите автомобили леко надминаха цялостния хибриден пазар на plug-in, със 173 000 продажби (ръст от 139% на годишна база и 64% дял).

След първите два месеца на 2021 г. бяха продадени повече от 592 000 пътнически електрически коли, което представлява около 4,6% от общия глобален пазар (3% падат върху изцяло електрическите автомобили).

Най-продаваният модел през февруари е Tesla Model 3, 28 000, последван – тук няма изненада – Hong Guang MINI EV на Wuling (над 20 000) и силно трето място за Tesla Model Y на около 14 000. Нито един друг модел не е успял да достигне пет цифри.

Продажби по брандове.

Продажби по брандове .

Няколко от топ моделите за месеца и годината до момента са китайски.

Най-продаваните модели:

Tesla Model 3 – 28 014

MINU EV на Хонг Гуанг на Wuling – 20,167

Tesla Model Y – 13 971

Great Wall Ora Black Cat – 4,565

BYD Хан – 4 100

Един от най-продаваните модели през февруари беше Ford Mustang Mach-E с около 4023 броя, точно зад изцяло електрическата версия на BYD Han.

Интересното е, че Volvo е поставил два plug-in хибрида (XC60 и XC40) на върха, и двата близо до 4000 през февруари.

След първите два месеца на 2021 г. все още е забележимо предимството на Hong Guang MINI EV пред Tesla Model 3 (над 7000).

Tesla достави значителен брой автомобили през февруари (оценени на повече от 42 600) и сега значително изпреварва съвместното предприятие SAIC-GM-Wuling (59 922), последвано от BMW (37 218) и BYD (30 094).

Общо осем марки надвишават 20 000, а 16 надхвърлят 10 000 бройки досега тази година.