Архив

Нов слънчев електромобил има обхват от 1000 мили

Никога няма да е необходимо да го зареждатеAptera-Paradigm-Interior-05

Обхватът е може би най-голямото препятствие, когато става въпрос за разработване на електромобил, но един стартъп смята, че е решил проблема.

Базираната в Сан Диего Aptera току-що представи нова триколка на слънчева основа, за която твърди, че не се нуждае от зареждане, но просто има акумулаторни батерии за 1000 мили.

Aptera-Paradigm-Interior-06Футуристичният трик, който има почти изглеждащата като  летяща кола, е че има над 32 квадратни фута – около 3 кв метра – слънчеви панели, които са интегрирани в тялото. Тази настройка позволява на двуместния автомобил да изминава до 45 мили на ден и до 11 000 мили годишно с енергия, използвана от слънцето, според компанията.

„С технологията на Aptera’s Never Charge вие се движите от силата на слънцето“, каза съоснователят Крис Антъни в изявление. „Нашата вградена соларна решетка поддържа батерията ви пълна и навсякъде, където искате да отидете, просто отидете.“

И така, откъде идва обхватът на 1000 мили?

Автомобилът се задвижва от индивидуални мотори, монтирани на колела, които могат да се зареждат и чрез стандартнитеAptera-Paradigm-Interior-04 110-волтови контакти, намиращи се в почти всяко американско домакинство. Компанията прогнозира, че най-добрият й модел, Paradigm Plus, който разполага с батерия от 100 кВтч, ще може да покрие 1000 мили от едно зареждане. Междувременно стандартната Paradigm ще има обхват от 400 мили.

Ефективността на Aptera отчасти се дължи на каросерията на автомобила с аеродинамична форма. Изработен от леки композитни материали, автомобилът има изящен силует и може да се плъзга във въздуха с коефициент на съпротивление от само 0,13. За контекст, Model 3 на Tesla се има 0,23. Aptera казва, че базовият модел тежи едва 1800 паунда, докато изданието с пробег 1000 мили е 2200 паунда или около теглото на два рояла на Steinway. Това означава, че джобната ракета може да скочи от нула до 60 мили в час за 3,5 секунди и да достигне максимална скорост от 110 мили в час, според Aptera. Той също така разполага със задвижване на всички колела и векторизиран контрол на въртящия момент, за да придаде на EV по-голяма стабилност при тежки условия.

aptera-paradigmАко всичко това звучи малко познато, това е така, защото Aptera пробва с подобна електрическа кола преди десетилетие. Впоследствие компанията затвори през 2011 г., след като не успя да осигури финансиране за триколесния автомобил, но се надява да се възроди с тази възстановена версия – и на пазар, определено по-приятелски настроен към електромобилите.

Предварителните поръчки за Paradigm ($29 900) и Paradigm Plus ($46 900) бяха отворени миналия петък и двата автомобила бяха разпродадени само за 24 часа. Персонализираните Apteras все още могат да бъдат резервирани с възстановим депозит от $100 и да стартират до $25 900. Aptera очаква да започне доставки през 2021 г.