Архив

Renault назначава членове на мениджърския екип за ново звено Dacia-Lada

Марките ще споделят платформи и ще преминат в печеливш компактен сегмент

Очаква се първото споделено превозно средство от Dacia-Lada да бъде компактен SUV, базиран на разширена версия на платформата Renault-Nissan CMF-B. Тя ще се нарича Bigster за Dacia (концептът показан на ил.). Версията на Lada ще бъде Niva.

Очаква се първото споделено превозно средство от Dacia-Lada да бъде компактен SUV, базиран на разширена версия на платформата Renault-Nissan CMF-B. Тя ще се нарича Bigster за Dacia (концептът показан на ил.). Версията на Lada ще бъде Niva.

ПАРИЖ – Renault Group назначи управителен съвет за новото си бизнес звено Dacia-Lada, тъй като изпълнителният директор Лука де Мео се стреми да увеличи взаимовръзките между двете нискобюджетни марки.

Денис ле Вот, който е заемал ръководни длъжности в Nissan и Renault Group, ще бъде главен изпълнителен директор на двете марки. Ив Каракацанис ще продължи да бъде президент на AvtoVAZ, руската компания, която произвежда Lada.

За първи път Dacia има собствен управителен съвет. Renault държи контролния пакет от румънската бюджетна марка от 1999 г. Dacia беше под ръководството на програмата за глобален достъп на групата, докато де Мео пое управлението на Renault миналата година и обяви, че префокусира групата около марки, а не региони.

Lada беше режисирана отделно като част от бизнес звеното на AvtoVAZ. Renault държи дял в AvtoVAZ от 2008 г. и интегрира компанията в баланса си в края на 2016 г.

В своя план за реконструкция за съживяване на губещия пари автомобилен производител, де Мео е комбинирал Dacia и Lada в една бизнес единица, с цел споделяне на платформи и в същото време преминаване в по-печелившия компактен сегмент. Двете марки вече продават предимно малки, или B-сегмент, автомобили и джипове.

Очаква се първото споделено превозно средство от двете марки да бъде компактен SUV, базиран на разширена версия на платформата Renault-Nissan CMF-B. Ще се казва Bigster за Dacia; версията на Lada ще бъде Niva, въпреки че тази табелка ще има повече от един модел, каза де Мео.

До 2025 г. моделите Dacia и Lada ще бъдат на версии на платформата CMF-B (между двете марки вече има пет платформи), като хибридните модели въвеждат електрификация. Стиловете на тялото ще бъдат намалени на 11 от 18. Очаква се потенциалният фонд за печалба да нарасне до 5 милиарда евро през 2025 г. от 3 милиарда евро през 2020 г.

Други ключови членове на управителния съвет на Dacia-Lada са:

Ксавие Мартинет, директор продажби и маркетинг. Той миналата година, беше изпълнителен директор на Nissan в Северна Америка, а също така беше и главен маркетинг директор на Renault Group.

Алехандро Месонеро, директор дизайн. Месонеро беше бивш ръководител на дизайна в испанската марка Seat на Volkswagen Group, където де Мео беше главен изпълнителен директор.

Марк Сус, инженерен директор. Сус е ръководител на програмата за глобален достъп на Renault.

Антоан Гатиньол, директор на закупуването. Бил е главен мениджър и глобален директор за покупки в Renault Group и алианса Renault-Nissan.

Останалата част от борда включва Лоран Дейвид, финансов директор; Жан-Денис Биго, ръководител отдел по качеството; Кристоф Дриди, индустриален директор; Лайонел Жулиет, директор продуктово представяне; Пиер Хоулс, дигитален режисьор; Кристиан Щайн, ръководител на комуникациите; и Татяна Ландисберг, ръководител на човешки ресурси.